سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایموجی شهید «سیدحسن نصرالله» درباره هلاکت نظامیان اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی ترند شد

ایموجی سخن دبیرکل حزب الله لبنان درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان صفحات شبکه‌های اجتماعی را درنوردید.

ایموجی سخن «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان که گفته بود در صورت حمله زمینی به لبنان، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بصورت عمودی (اشاره به زنده بودن) می‌آیند و افقی (اشاره به مرگ) برمی گردند، صفحات شبکه‌های اجتماعی را درنوردید.

به  نقل از شبکه الجزیره قطر، کاربران شبکه‌های اجتماعی با درج تصویری از دستان «سید حسن نصرلله» که یک دست بصورت عمودی و دست دیگر بصورت افقی بر روی آن قرار گرفته است، نوشتند: «بصورت عمودی می‌آیند و افقی بر می‌گردند».

این عبارت که پیشتر سید حسن نصرالله با حرکت دست بیان کرده بود، به این معنی بود که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چنانچه بخواهند با حمله زمینی وارد لبنان شوند با برانکارد بصورت مُرده و یا زخمی بر می‌گردند.

عبارت «عمودی می‌آیند و افقی بر می‌گردند» پس از اعلام کشته و زخمی شدن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزات به خاک لبنان در پی افزایش درگیری‌های اخیر بین ارتش رژیم صهیونیستی و نیرو‌های حزب الله لبنان بصورت گسترده همراه با تصاویر نمادین (ایموجی) در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام منتشر شده است.

ایموجی (Emoji) در واقع تصاویر مفهومی و صورتک‌هایی هستند که در پیام‌های مجازی و تارنما‌های جهانی استفاده می‌شود و در واقع به معنای پندار نگاره یا خط تصویری است و می‌توان آن را بیان گرافیکی عواطف، احساسات و پیام‌ها نامید.

پخش این عبارت و تصاویر نمادین (ایموجی) در شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران مواجه شد و آنها درباره نظامیان زخمی و یا به هلاکت رسیده ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز به غزه و لبنان سخن گفتند.

«احمد شرف الدین» با انتشار تصویر قدیمی از عملیات نجات نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی توسط نیرو‌های امدادی این رژیم نوشت: «منظور شهید حسن نصرالله این بود. آنها (نظامیان ارتش رژیم اسرائیل) بصورت عمودی می‌آیند و بصورت افقی برمی گردند.»

«عبدالله بن عامر» یکی دیگر از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رژیم اسرائیل در تصمیم گیری برای حمله زمینی به لبنان بسیار عجول بود و به محض انجام ترور‌ها موضع خود را بر اساس فروپاشی حزب الله قرار داد، اما اکنون متوجه شد که نتیجه چیزی جز این نبود که توهمات رژیم صهیونیستی، از روی صخره مقاومت در جنوب لبنان در حال سقوط است.

«محمود جمال» کارشناس مسائل نظامی نیز نوشت: اوج هنر نظامی، خواندن تاکتیک‌های دفاعی ذهن دشمن است و برای مسدود کردن راه دشمن باید از انعطاف دفاعی پیروی کرد و از یک رویکرد دفاعی واحد پیروی نکرد.

وی افزود: حزب الله انعطاف دفاعی دارد و این چیزی است که مانع پیشروی زمینی دشمن می‌شود.

همچنین «نذیر بن عمو» یکی دیگر از کاربران نوشت: صهیونیست‌ها برای حفظ روحیه جنایتکاران از انتشار تصاویر و فیلم‌های مربوط به تلفات خود جلوگیری می‌کنند.

«زهرا الموسویه» کاربر دیگر شبکه اجتماعی توئیتر با انتشار تصویری از دستان سید حسن نصرالله که بصورت عمودی و افقی قرار دارد، نوشت: این عکس هزار حرف دارد، «عمودی می‌آیید و افقی بر می‌گردید».

وی زیر عکس دستان سید حسن نصرالله اضافه کرد: «رحمت خدا بر تو باد‌ای شهید زنده ما، "ابا هادی" (پدر هدایت کننده)»

«یاسر الزعاتره» هم در این باره نوشت: «این عکس برای متجاوزان، کابوس و در تعقیب آنها است.»

وی با اشاره به اینکه حمله رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه وارد دومین سال خود شده است، افزود: «عمودی می‌آیید و افقی بر می‌گردید» عبارتی است که بدون وقفه، آنها (نظامیان رژیم صهیونیستی) را آزار می‌دهد.

الزعاتره اضافه کرد: «این سرزمین (فلسطین) آنها را نمی‌پذیرد و به تعقیب آنها ادامه می‌دهد تا اینکه ناامید شوند و تصمیم به رفتن بگیرند.»

مناطق مرزی جنوب لبنان از ۸ اکتبر ۲۰۲۳، یک روز پس از اعلام جنگ رژیم اسرائیل علیه مردم غزه، شاهد تبادل آتش بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله بوده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در اثر این حمله‌ها، تاکنون برخی از پایگاه‌های رژیم اسرائیل حدفاصل این منطقه با جنوب لبنان نابود شده و ادوات نظامی از قبیل تانک‌ها، نفربر‌ها و خودرو‌های زرهی صهیونیست‌ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی نیز به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به فرار از خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

حزب‌الله لبنان اخیرا با انتشار یک اینفوگرافیک اعلام کرد که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا هشتم اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳) در مجموع سه هزار و ۱۹۴ عملیات علیه مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.