سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه و چین همکاری نظامی خود را تقویت می‌کنند

وزیر دفاع چین در گفتگو با همتای روسی خود از تمایل مشترک دو طرف برای همکاری نظامی خبر داد.

دونگ جون، وزیر دفاع چین امروز دوشنبه در گفتگو با همتای روسی خود، آندری بلوسوف، گفت: روسیه و چین خواهان تقویت همکاری نظامی خود هستند.

او گفت: این اولین دیدار ما است، اما ما همچنین پایه محکمی از دوستی بین کشورهایمان داریم. ما تمایل مشترکی برای ارتقای همکاری نظامی داریم. من مطمئن هستم که ما دوستان خوبی خواهیم بود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که روابط کنونی با چین و اجرای توافقات دو جانبه با این کشور تضمین کننده ثبات و امنیت است. در عین حال، وزارت خارجه چین اخیراً تأیید کرد که چین آماده همکاری با روسیه برای ارتقای امنیت مشترک و پایدار است.

رسانه‌های دولتی چین روز چهارشنبه تصاویر و ویدئو‌هایی را از ورود یک واحد از نیرو‌های گارد ساحلی این کشور به حوزه شمالگان به منظور برگزاری رزمایش مشترکی با روسیه منشر کرد. این ناوگان مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین وارد اقیانوس قطب شمال شد.

آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و اعمال گسترده تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شد مسکو روابط خود با جبهه غرب را کاهش داده و به سمت شرکای خود در شرق و کشور‌های در حال توسعه برود. چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان اکنون در کانون روابط خارجی روسیه قرار دارد. 

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.