سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانباختگان مشروبات الکلی در رشت به ۱۸ نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مسمومیت شدید ۶۶ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در رشت خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸ تن از این افراد جان باخته اند.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به مسمومیت شدید و ارجاع تعدادی از شهروندان بیمار به مراکز درمانی رشت در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ضعف، بیحالی، درد شکم و تاری دید از جمله علائم این افراد بود که بر اثر شرب مشروبات الکلی صنعتی اتانول به این وضعیت دچار شده بودند.

او افزود: شدت مسمومیت این افراد به حدی بود که تعداد بسیاری از مراجعه کنندگان، دیالیز شدند و برخی از آنها نیز به علت شدت مسمومیت فوت کردند. 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تا امروز ۶۶ بیمار با علائم مسمومیت شدید به دنبال مصرف مشروبات الکلی صنعتی اتانول به مراکز درمانی رشت مراجعه کرده‌اند و علیرغم همه تلاش‌های کادر درمان، ۱۸ تن جان خود را از دست داده اند. 

دکتر آشوبی تصریح کرد: از بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند ۳۷ بیمار دیالیز و ۳ نفر از آنان نیز با مشکل بینایی مواجه شدند که بعد از بهبود و ترخیص از بیمارستان این مشکلات عمدتا برای آنان باقی خواهد ماند. 

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.