سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلی‌نژاد:

۹۰ درصد آلودگی خاک خوزستان به دلیل فعالیت‌های نفتی است

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به دلایل آلودگی خاک در استان گفت: ۹۰ درصد آلودگی خاک در استان مربوط به فعالیت‌های نفتی است.

فرهاد قلی‌نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز دوشنبه در حاشیه آیین رونمایی از پوستر همایش ملی خاک در اهواز گفت: خوزستان با توجه به وجود لوله‌های نفت و گاز و تاسیسات نفتی از جمله استان‌های آسیب‌پذیر در حوزه فرسایش و آلودگی خاک به شمارمی‌رود.

او به قانون حفاظت از خاک به عنوان یکی از قانون‌های جدید اشاره کرد و افزود: قدمت قوانین در حوزه آلودگی آب و هوا نسبت به خاک بیشتر است و خاک آن‌طور که باید مورد توجه زیست محیطی قرار نگرفته اما تصویب قانون حفاظت از خاک و شیوه نامه های این حوزه، توجه ویژه به این حوزه در کل کشور را نشان می‌دهد.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: با توجه به اینکه خاک به عنوان یک زیست بوم پایه و تاثیرگذار بر زیستمندان، انسان و حوزه اقتصاد کشور، از جایگاه بالایی برخوردار است برنامه‌هایی از قبیل برگزاری همایش ملی خاک به منظور ارایه راهکارهای علمی مدیریت خاک، شناسایی خاک‌های آلوده و برآوردخسارت‎‌های وارده به خاک در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

او ادامه داد: قانون حفاظت از خاک، دستگاه‌های اجرایی را به برآورد و پرداخت خسارت‌های وارده به خاک و تلاش برای بازگشت وضع خاک به حالت اولیه الزام کرده است.

قلی‌نژاد راهکارهای پیشگیرانه از سوی شرکت‌های نفتی در برنامه مدیریت زیست محیطی را از جمله سر فصل‌ها و دستورکارهای مهم در برنامه حفاظت از خاک عنوان کرد و گفت: صنایع استان باید راهکارهای پیشگیرانه خود را ارایه دهند و تاییدیه محیط زیست را نیز دریافت کنند.

او ادامه داد: حفاظت از خاک از جمله موضوعات جدید به شمار می‌رود از این رو آموزش در این حوزه بسیار مهم و ضروری است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان به برگزاری همایش ملی خاک در استان اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های علمی استان عنوان کرد و افزود: در این همایش مسایل مهم محیط زیست در حوزه خاک در استان می‌تواند در سطح ملی مطرح و مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: در این همایش باید تلاش کرد تا با رویکرد علمی، مشکلات و آلودگی‌های خاک را برطرف کرد تا خاک به حالت اولیه خود بازگردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.