سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های مردم‌محور پیشران تغییر و تحول بنیادین در اقتصاد محلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرای طرح‌های مردم‌محور را پیشران تغییر و تحول بنیادین برای اقتصاد محلی دانست و از ساخت، نصب و راه‌اندازی یک فروند اسکله فلزی شناور در بندرگاه پهل خبرداد.

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه بازدید از بندر پهل، اجرای طرح‌های مردم محور را پیشران تغییر و تحول بنیادین برای اقتصاد محلی برشمرد و گفت: نصب اسکله فلزی شناور در بندر پهل التزام عملی به درخواست‌های مردمی در سفر مدیرعامل سازمان به این استان در بندری حاکمیتی بود .

وی افزود: به دنبال درخواست‌های مردمی و به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد دریایی در بندرگاه پهل عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی یک فروند اسکله فلزی شناور در دستور کار قرار گرفت و امروز عملیات اجرایی آن پایان یافته و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه پیشرفت‌های روزافزون در الزامات استانداردها و ایمنی دریانوردی را دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی دنبال کرد، گفت: بدنه زیرآبی این اسکله شناور از نوع ترایماران بوده تا از تعادل و پایداری بیش‌تری در زمان مواج بودن دریا برخوردار  باشد.

عباس‌نژاد افزود: پس از ساخت نخستین سری از اسکله‌های ترایماران به دست متخصصان داخلی، مراحل پایداری آن در عملیات پهلوگیری انواع شناور و هم‌چنین استحکام سازه‌ای نمونه مشابهی را در حوضچه بندر شهید رجایی مورد آزمایش قرار داده که نتایج مثبتی را به دنبال داشته است  .

به گفته وی؛ با بهره‌برداری از این اسکله امکان  پهلوگیری انواع  بارج و شناورهای باری سنتی و شیلاتی در بندر پهل ایجاد و امکان صادرات تنوع کالایی از این نقطه به سایر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان طول این اسکله فلزی شناور را حدود ۳۲ متر، هشت متر عرض، آبخور حدود ۹۰ سانتی‌متر و با ارتفاع حدود دو متر و ۷۰ سانتی‌متر اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.