سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۸ هزار تبعه خارجی غیر مجاز از خوزستان به کشورهای خود بازگردانده شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال ۸ هزار و ۱۰۱ تبعه خارجی غیر مجاز به کشور‌های خود بازگردانده شدند.

علیرضا باوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: حضور اتباع بیگانه در استان و کشور به عنوان یک موضوع مهم دارای پیامد‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تبعات متعددی همچون اشغال فرصت‌های شغلی و افزایش نرخ بیکاری، افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، گسترش حاشیه نشینی، تغییر بافت، مشکلات امنیتی و ... را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر اتباع بیگانه ساکن استان خوزستان از کشور‌های افغانستان و عراق و پاکستان هستند که به دلیل قرابت فرهنگی و زبانی و همجواری با مرز‌های کشور وارد استان شده‌اند، افزود: بیش از ۶ هزار نفر تبعه خارجی دارای مجور اقامت در استان ساکن هستند و تعداد اتباع غیرمجاز در استان نیز ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که در نیمه نخست امسال با دستور قضایی و به همت نیروی انتظامی استان، ۸ هزار و ۱۰۱ تبعه غیرمجاز به کشور خودشان بازگردانده شدند.

باوی ادامه داد: با توجه به موقعیت راهبردی استان، اتباع دارای مجوز نیز فقط در مکان‌هایی که برای آنها مشخص شده است، می‌توانند اقامت داشته باشند، ضمن اینکه کارفرمایان استان حق به کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز اقامت را ندارند و هر گونه تحلف از این موضوع با پیگیری دستگاه قضایی و اعمال جریمه و مجازات خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان می‌گوید: یکی از برنامه‌های مصوب و ارسالی از سوی قوه قضاییه به استان، آسیب‌شناسی و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه در خصوص حضور اتباع بیگانه در استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.