سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخفیف ۴۰ درصدی خدمات جهاد دانشگاهی به جامعه هدف

رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: امروز خدمات درمانی جهاد دانشگاهی با ۴۰ درصد تخفیف به جامعه هدف ارائه می شود.

حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در دهه ۶۰ به حوزه درمان ناباروری ورود کرد و با همت بالا و اعتقاد به خودباوری توانست برای درمان ناباروری افراد داخل و حتی خارج کشور ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان سرطان مراکز جهاد دانشگاهی رتبه نخست کشور را دارند افزود: مرکز "معتمد" یکی از مراکز مهم در این زمینه است همچنین در حوزه مراکز پژوهشی بزرگ ‌ترین مراکز گیاهان دارویی متعلق به جهاد دانشگاهی است.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه بزودی محصولات گیاهان دارویی با برند جهاد دانشگاهی در عطاری‌ها توزیع می‌شود، عنوان کرد: در حوزه گیاهان دارویی تلاش برای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی است و در حوزه‌های فنی و مهندسی نیز دکل‌ های حفاری و موتورهای مترو که وارد کشور می‌ شد؛ امروز توسط جهاد دانشگاهی ساخته می ‌شود.

مسلمی نایینی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از نهادهای انقلابی است که زمان تشکیل آن مقارن با جنگ تحمیلی بود، بیان کرد: کارهای بزرگی توسط جهاد دانشگاهی کشور در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

وی با بیان اینکه این نهاد در ابتدا در تولید ادوات و تجهیزات مورد نیاز در دوران جنگ تحمیلی ورود کرد، افزود: جهاد دانشگاهی هر زمان بسته به شرایط زمانی کارهای زمین ‌مانده زیادی بویژه در حوزه محرومیت ‌زدایی انجام داده است.

مسلمی نایینی همچنین با اشاره به ساخت بزرگ ‌ترین مرکز علمیه در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) افزود: اسلام بیشترین احترام را برای مقام زن قائل است و روزانه هزاران نفر از اقصی‌ نقاط دنیا به زیارت حضرت معصومه (س) در قم مشرف می ‌شوند.

لزوم همکاری جهاد دانشگاهی برای خروج استان از بن بست بیکاری

نماینده ولی فقیه در لرستان نیز با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تلفیق علم و جهاد است و بار معنوی و ارزشی و قداست دارد افزود: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی عرصه ‌های گوناگونی به‌ عنوان ماموریت برای رسیدن به اهداف دارد.

سید احمدرضا شاهرخی بیان کرد: یکی از اهداف این نهاد فعالیت های فرهنگی در درون دانشگاه‌ها است و باید تلاش کرد که تعامل در ایجاد فضای معنوی، ایمانی و جهادی در دانشگاه‌ها کمرنگ نشود و در سایه دیگر ماموریت‌های جهاد دانشگاهی قرار نگیرد.

وی عنوان کرد: باید تلاش شود بعد معنوی و ارزشی جهاد دانشگاهی حفظ شود همچنین از جمله ماموریت‌های جهاد دانشگاهی فرهنگی و تولید علم و کارهای پژوهشی و تشکیل شرکت های دانش‌بنیان، ایجاد علم و پیوند دانشگاه با صنعت است که در آن ها خلا وجود دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در مباحث پژوهشی و تحقیقاتی کارنامه موفقی دارد، تصریح کرد: با تاسیس پژوهشکده رویان تحول شگرفی در فعالیت های این نهاد به وجود آمد و حدود ۳۰ کار مهم در این پژوهشکده انجام شده که هر کدام از آنها یک انقلاب علمی است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: حدود ۲۵ سال استان لرستان در ردیف اول تا سوم بیکاری در کشور قرار داشته و لازم است یک بسته خاص برای از بین‌بردن دیو بیکاری در لرستان که یک استان پر ظرفیت اما در بن بست قرار گرفته است تعریف شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد شعبه‌هایی از جهاد دانشگاهی در سایر شهرستان‌ها افزود: نخبگانی در جهاد دانشگاهی حضور دارند که می‌توانند لرستان را یاری کنند تا از این بن‌بست خارج شود و این ظرفیت را در جهاد دانشگاهی می‌بینیم که بتواند به لرستان کمک کند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه شناسایی نظام مسائل نیازهای کشور یکی از کارهای قابل قبول جهاد دانشگاهی است، عنوان کرد: ارتباطاتی که جهاد دانشگاهی با تصمیم‌ گیران و تصمیم‌ سازان دارد می‌تواند برای رسیدن لرستان به جایگاه خود مثمر ثمر باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.