سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری در نظام ملی آمار‌های کشاورزی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرشماری عمومی کشاورزی نقش مهمی در نظام آمار‌های کشاورزی دارد و باید در آن دقت لازم را به خرج داد.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس تبیین برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی با وزارت کشور گفت: از آنجایی که در برنامه ریزی‌ها از آمار مربوط به سرشماری سال ۱۳۹۳ استفاده می‌شود و این اطلاعات مربوط به ۱۰ سال قبل است، کارایی چندانی در برنامه ریزی بخش کشاورزی ندارد.

او با اشاره به به سهم ۱۹.۶ درصدی بخش کشاورزی در اشتغال استان و سهم ۲۱.۳۵ درصدی بخش کشاورزی خراسان جنوبی در ارزش افزوده افزود: باید با شناخت مزیت‌های نسبی موجود در خراسان جنوبی در زمینه اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در استان اقدام کنیم.

جعفری با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه در نظام ملی آمار‌های کشاورزی هر کشور ایفا می‌کند اظهار کرد: اطلاعات این سرشماری منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح‌های نمونه گیری شده برای تأمین آمار بخش کشاورزی بر اساس چارچوب‌های آماری حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی آماده و اجرا می‌شود تصریح کرد: اجرای این سرشماری گامی در جهت دستیابی به فهرست‌های آماری از تعداد بهره برداران کشاورزی و نیز فراهم کردن اطلاعات این بخش در جهت طبقه بندی مناسب و ساماندهی کشاورزی استان است.

او عنوان کرد: اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری کشاورزی تا ۱۰ سال آینده قابل اصلاح نخواهد بود.

جعفری گفت: حساسیت عوامل اجرایی در جمع آوری اطلاعات و نیز دقت مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در ارائه اطلاعات، تضمین کننده صحت داده‌های حاصل از این سرشماری بوده و ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.