سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلیل اصلی ناترازی انرژی در ایران کمبود تولید نیست

وزیر نیرو گفت: بنا داریم با کمک بخش خصوصی و مردم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را تا ۵ سال آینده به ۵۰ هزار مگاوات برسانیم. 

عباس علی آبادی وزیر نیرو  در سومین کنفرانس بهینه‌سازی و بهره وری انرژی ایران  گفت: صیانت از انرژی و پرهیز از اسراف دو اصل مهمی است که همه ما باید آن متعهد باشیم و تلاش کنیم با افزایش بهره وری انرژی و حفظ سرمایه‌های ملی از هرگونه اتلاف انرژی در این حوزه جلوگیری کنیم.

وزیر اظهار کرد: در ایران روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر گازوئیل، ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین، ۷۳۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی و ۵۵ میلیون لیتر مازوت تولید می‌شود که همه این ارقام اثبات می‌کند ظرفیت تولید انرژی در ایران بسیار بالاست و از این نظر شرایط خوبی داریم.

این مقام مسئول می‌گوید: باوجود میزان تولید بالای انرژی شاهد ناترازی انرژی در ایران هستیم دلیل اصلی ناترازی انرژی در ایران کمبود تولید نیست و اقتصاد انرژی را باید متهم اصلی ناترازی در کشور بشماریم وضعیتی که اکنون در حوزه عرضه و تقاضای انرژی کشور داریم اثبات می‌کند که باید سیاست‌های حوزه انرژی کشور مورد بازنگری قرار بگیرد و اقتصاد آن نیز اصلاح شود.

علی آبادی افزود: اگر از انقلاب تاکنون شدت انرژی را به درستی کاهش داده بودیم دست کم ۱۴۰۰ میلیارد دلار در حوزه انرژی صرفه‌جویی رخ داده بود.

وزیر نیرو ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که مصرف برق در سطح الگو مشمول یارانه و با قیمت پایین عرضه شود، اما مصارف بالای الگو از طریق بازار آزاد تأمین شود. تأمین انرژی برق خارج از الگوی مشترکان پرمصرف را از طریق بازار آزاد یکی از راه‌های مهم تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق است.

او اظهار کرد: باتوجه به سیاست‌های حمایتی که وزارت نیرو در دستور کار قرار داده است بنا داریم با کمک بخش خصوصی و مردم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را تا ۵ سال آینده به ۵۰ هزار مگاوات برسانیم. وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار سال آینده ۱۴ پروژه کلان تنظیم کرده است که از جمله آنها می‌توان به احداث نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر جدید، افزایش راندمان نیروگاه‌های موجود، تعمیرات به موقع نیروگاهی، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف و هوشمند‌سازی صنعت برق اشاره کرد.

برچسب ها: وزیر نیرو ، علی آبادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.