سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۱ درصد روستا‌های آذربایجان‌غربی به اینترنت متصل هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: پوشش اینترنت در جای جای استان گسترده شده و هم اکنون ۹۱ درصد روستا‌های استان به این شبکه متصل هستند.

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم اکنون ۹۱ درصد روستا‌های استان به این شبکه متصل هستند، گفت.: تا پایان امسال این رقم به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، اکثر روستا‌های پرجمعیت استان از این امکان بهره‌مند هستند و هیچ مشکلی در استفاده از اینترنت ندارند.

وی همچنین در خصوص پوشش نسل پنجم اینترنت همراه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با راه اندازی ۲۷ سایت نسل پنجم هم‌اینک در ۶ شهر استان امکان دسترسی به اینترنت نسل پنجم فراهم است.

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از شروع عملیات پروژه فیبر نوری در شاهین دژ به عنوان پانزدهمین شهر استان خبر داد و اضافه کرد: این استان در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت فیبر نوری از استان‌های پیشتاز کشور است.

جلیلی‌نژاد ادامه داد: با انعقاد قرارداد شرکت ایرانسل و شهرداری شاهین دژ، عملیات توسعه شبکه فیبرنوری در این شهر به عنوان پانزدهمین شهر استان شروع شد.

وی گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر شاهین‌دژ با اپراتوری شرکت ایرانسل اجرا می‌شود و بیش از ۱۱ هزار خانوار شهر شاهین دژ را تحت پوشش اینترنت پایدار، امن و با سرعت‌هایی بیش از ۸۰ برابر سرعت‌های فعلی قرار می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.