سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۹۷ درصدی صدور شناسه کالا در آذربایجان شرقی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش ۹۷ درصدی صدور شناسه کالا در سامانه جامع تجارت خبر داد.

 سرتیپی گفت: بیشترین محصول شناسه دار شده در استان آذربایجان شرقی با بیش از ۱۳ هزار قلم کالا مربوط به گروه کالایی لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی، شیرینی و شکلات با ۱۰ هزار و ۷۰۰ قلم کالا و مقاطع فلزی و محصولات فولادی با بیش از هفت هزار و ۳۰۰ شناسه صادره در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی مهمترین مزیت شناسنامه دار شدن کالا‌ها را حمایت از تولید داخل و صیانت از حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد و ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای اطمینان از اصالت محصول با استفاده از گوشی تلفن همراه ضمن شماره گیری کد #۷۷۷۷*۴* و وارد کردن شناسه ۱۳ رقمی کالا از مشخصات فنی محصول و شرکت سازنده آن مطلع شوند.

سرتیپی همچنین با اشاره به اینکه به طور میانگین ماهانه نزدیک به ۶۰۰ بنگاه اقتصادی جدید اعم از تولیدی و تجاری با ثبت نام و اخذ کد نقش به جمع فعالان تولیدی و تجاری سامانه جامع تجارت اضافه می‌شوند گفت: مجموع فعالان دارای کد نقش با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل به بیش از ۸۳ هزار بنگاه اقتصادی رسید.

وی با بیان اینکه هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز مشروط به شفافیت تجاری، ثبت آمار تولید و ثبت برنامه تولید در سامانه جامع تجارت است از کلیه فعالین اقتصادی خواست نسبت به انجام تکالیف خود در سامانه جامع تجارت اهتمام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.