سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان قزوین

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان، رکورد جدیدی در زمینه تولید خاویار در سطح استان به ثبت رسید.

محمود قبادی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان فعال می‌باشند که سالانه ظرفیت تولید ۵۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و حدود ۲۰۰ کیلوگرم خاویار را دارا هستند.

وی اضافه کرد: از ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی تولید شده، حدود ۹۵ کیلوگرم از نوع گونه خاویار فیل ماهی (خاویار بلوگا) به عنوان ارزشمندترین و گرانبهاترین نوع خاویار و ۷۰ کلیوگرم نیز از نوع گونه خاویار سیبری (خاویار بری) بوده است.

قبادی با بیان اینکه باید پرورش ماهیان خاویاری را از مزارع خرد و کوچک به سمت ایجاد مجموعه‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری سوق داد، افزود: به همین منظور هدف‌گذاری مدیریت شیلات و امور آبزیان استان قزوین، جذب سرمایه گذاران توانمندتر است تا به این ترتیب با ایجاد مجموعه‌ها و مزارع بزرگ پرورش ماهیان خاویاری و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین آبزی‌پروری و سیستم مدیریت یکپارچه، ظرفیت تولید افزایش چندبرابری یابد و بتوانیم به اهداف تعیین شده در صنعت پرورش خاویار که با نام کشور عزیزمان ایران گره خورده است، دست یابیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.