سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پایش زیست محیطی شهرک صنعتی اشتهارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از آغاز پایش از مبدا واحدهای صنعتی دارای فاضلاب( آب بر) در شهرک صنعتی اشتهارد خبر داد.

مجید درگی افزود: بر این اساس تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان اداره نظارت و پایش و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد تشکیل شد.

وی بیان کرد: این تیم کارشناسی از نزدیک فرایند تولید، عملکرد سیستم پیش تصفیه فاضلاب صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد را مورد بازدید قرار خواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تاکید کرد: این پایش‌ها در طول روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت و واحد‌های صنعتی در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی، مشمول صدور اخطاریه آلایندگی شده و در صورت عدم اقدام مثبت، مشمول جرایم مندرج در قانون مالیات سبز می‌شوند.

درگیافزود: براین اساس طی سه هفته از ۵۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد بازدید، پایش و نمونه برداری از واحد‌های دارای فاضلاب صورت می‌گیرد.

مطابق با ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده تمام واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، در صورتی که در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می‌شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند، با توجه به معیار‌هایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی با نرخ‌های نیم درصد، یک درصد، یک و نیم درصد به ماخذ فروش کالا یا خدمات، مشمول «عوارض سبز» می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.