سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عملیات وعده صادق ۲ ضربات مهلکی بر پیکره اسرائیل وارد کرد

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی نکاتی را بیان کرد.

حمید صالحی عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی بیان کرد: هر تحلیلی در شرایط خاص امروز بسیار پیچیده شده است. اتفاقاتی پیرامون عملیات ۷ اکتبر رخ داد که شرایط را تغییر داد؛ برای مثال امروزه ما شاهد این هستیم که از سویی حزب الله، از سویی یمن و از سویی حشد الشعبی  دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.  

وی ادامه داد:علاوه بر این  به دلیل تعرض به سفارت ما در سوریه عملیاتی تحت عنوان وعده صادق ۱ انجام داده شد و انتظار هم این بود که رژیم صهیونیستی سر عقل  بیاید و بیش از این مارا تهییج نکند.

صالحی افزود: البته درست است که استراتژی کشاندن ایران به این جنگ  جز اهداف اسرائیل محسوب میشود و این رژیم به دنبال این است که چند اقدام جدی را دنبال  کند، از سویی در پی این است که پای آمریکا را تمام قد به این درگیری باز کند، از سویی هم میخواهد پای ایران را به این جنگ به طور کامل باز کند؛ بنابراین ما نیز چند مهم را دنبال میکنیم؛ اول اینکه درگیر یک جنگ گسترده نشویم، دوم زیر ساخت‌های خود را تحت تاثیر قرار ندهیم و سوم اینکه تمام قد از محور مقاومت حمایت کنیم.

 کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: جنبه بازدارندگی عملیات وعده صادق ۲ به گونه‌ای بود که جلوی زیاده خواهی و رجز خوانی رژیم اسرائیل را گرفت و شکست‌های راهبردی اسرائیل را نیز تداوم بخشید؛ بنابراین عملیات وعده صادق ۲ ما را به مولفه قدرت رساند. سابق بر این اسرائیل و حتی برخی کشور‌های منطقه صرفا میگفتند که ایران چند موشک دارد که آن هم گنبد آهنین ما با حمایت آمریکا مانع اصابت آنها خواهند شد؛ اما عملیات وعده صادق ۲ ضربات مهلکی بر پیکره اسرائیل وارد کرد و دارای دستاورد‌ها و امتیازی برای جمهوری اسلامی ایران شد.   ما در این عملیات به مولفه قدرت که هدف مهم حاکمان ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران بود دست یافتیم.

وی تاکید کرد: درست است که ما در زمان پهلوی هم تجهیزات نظامی داشتیم، اما هیچ یک از آنها بومی نبودند، اما جمهوری اسلامی ایران با تجربه جنگ تحمیلی و تجربه دولت‌های گذشته به این نتیجه رسید که باید امکانات و تجهیزات ما بومی شود و با عدم وابستگی رو به رو شویم.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: وعده صادق ۳ دیگر اینگونه نیست که مهلتی به رژیم صهیونیسیتی داده شود و به نظر میرسد که همزمان با برقراری هر عملیاتی از سوی رژیم صهیونیستی حمله متقابل انجام خواهد شد؛ برای مثال اگر نیروگاه نفت مارا بزند، نیروگاه نفتش را خواهیم زد، نیروگاه هسته‌ای ما را بزند، نیروگاه هسته‌ای اش را خواهیم زد و...  

وی در پایان گفت: اگر در برابر دشمن سستی نشان دهیم بر ما غالب خواهند شد؛ بنابراین باید جنبه بازدارندگی و ایستادگی خود را حفظ کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.