سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوزاندن پسماند‌های صنعتی سلامت شهروندان قمی را به خطر می‌اندازد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم گفت: گاز‌های سمی در اثر سوزاندن پسماند‌های صنعتی ایجاد می‌شود که به این آسانی‌ها از بین نمی‌رود و سلامت شهروندان این استان را به خطر می‌اندازد.

محمد حسین بازگیر روز دوشنبه در نشست تخصصی «بررسی قوانین و الزامات زیست محیطی صنعت کفش» در سالن همایش‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، گفت: براساس قانون سوزاندن پسماند از جمله پسماند‌های صنعتی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند تخلف است و بازرسان ما به عنوان ضابطان قضایی تخلف‌های صورت گرفته در این خصوص را برای رسیدگی به مراجع قانونی گزارش می‌کنند.

او ادامه داد: در قوانین مختلف همچون قانون هوای پاک نحو مدیریت انواع پسماند‌ها از جمله پسماند‌های صنعتی مشخص شده و بر این اساس، بهره‌برداران واحد‌های صنعتی مسئول مدیریت پسماند تولید شده در واحد خود هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم افزود: علاوه بر موضوع مدیریت پسماند، بهره‌برداران واحد‌های صنعتی مکلف هستند تا ۱۰ درصد از فضای فعالیت خود را برای ایجاد فضای سبز مشجر (درختکاری) متناسب با اقلیم منطقه اختصاص دهند.

بازگیر همچنین تاکید کرد: واحد‌های صنعتی و تولیدی که بالای ۵۰ نفر نیروی کار دارند باید از کارشناس محیط زیست در حوزه فعالیت خود استفاده کنند و این موضوع به طور حتم نقش موثری در کاهش آلایندگی فعالیت‌های صنعتی در استان خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم گفت: در صورت توجه بهره برداران واحد‌های صنعتی فعال در قم به موارد ذکر شده که از جمله مسئولیت‌ها و رسالت اجتماعی ایشان به شمار می‌آید، علاوه بر پویایی بخش تولید و رونق اشتغال در استان، حفاظت از محیط زیست نیز در شرایط بهتری صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.