سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اجرای درست و دقیق سرشماری عمومی کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بر لزوم اجرای درست و مؤثر طرح سرشماری کشاورزی عمومی در استان باهدف کمک به امنیت غذایی و توسعه اقتصادی تأکید کرد.

اکبر محمدی در آئین افتتاحیه دوره آموزشی مرحله استانی سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ در سنندج اظهار کرد:  فرایند آموزش این دوره باتوجه‌به اهمیت موضوع کشاورزی بسیار حیاتی و مهم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی با مشارکت جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود، گفت: جهاد کشاورزی از سازمان‌های ساختارمند است که می‌تواند در این سرشماری قوی عمل کند.

وی بر لزوم اطمینان‌بخشی به مراجعین در خصوص جمع‌آوری اطلاعات تأکید کرد و گفت: جمع‌آوری اطلاعات برای بهبود افزایش بهره‌وری است و نیازمند یک کار اجرایی پرمحتوا و کیفی است.

محمدی امنیت غذایی را یکی از استراتژی‌های اصلی هایم عنوان کرد و افزود: در کنار افزایش کمی و کیفی محصولات باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوان یک‌ چشم‌انداز متناسب باسیاست ها و یک برنامه اجرایی و عملیاتی در راستای اجرای اهداف امنیت غذایی و کمک به توسعه اقتصادی کشور تدوین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تأکید کرد: برنامه باید قابلیت خود اصلاحی داشته باشد و در صورت امکان سالانه بخشی از این اطلاعات بازنگری شود.

سهم ۱۹ درصدی بخش کشاورزی در اقتصاد کردستان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم در این جلسه گفت: سرشماری عمومی کشاورزی هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود.

مسعود سالمی افزود:  اهمیت بخش کشاورزی بر همه عیان است و اطلاعات آن در جلو بردن وظایف و اهداف تعریف شده نقش به سزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور ۹ درصد است، گفت: این عدد در کردستان ۱۹ درصد است و این نشانگر اهمیت ویژه بخش کشاورزی در استان است و نیاز است سرشماری با حساسیت و دقیق انجام شود.

سالمی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از بقیه بخش‌های اهمیت بیشتری  دارد که می‌تواند خلاهای بخش صنعت را جبران کند، تأکید کرد: سرشماری عمومی کشاورزی عامل مهمی در جمع‌آوری اطلاعات تفصیلی خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.