سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازآفرینی ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌شرقی

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بازسازی و نوسازی شده است.

 نجفیان گفت: از مجموع  ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی هزار و ۴۴۱ واحد طی امسال با ارائه بسته‌های تشویقی به مالکان و صاحبان این واحد‌ها نوسازی شده است.

وی هدف از بازآفرینی را اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری اعلام و اظهار کرد: سهمیه استان طی امسال بازآفرینی پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی برای کل کشور است که تلاش می‌شود این سهمیه تا پایان سال محقق شود.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در اجرای این طرح مالکان و صاحبان واحد‌ها برای نوسازی و بازسازی ۵۷۸ واحد در استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۳۰ واحد برای دریافت تسهیلات بانکی از محل طرح بازآفرینی شهری و بقیه از محل طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌های معرفی شدند.

نجفیان با بیان اینکه ارائه بسته‌های ۱۹ گانه تشویقی از سوی این اداره کل و شهرداری‌ها موجب رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر‌های استان شده است ادامه داد: این تسهیلات از جمله شامل تخفیف شهرداری‌ها در صدور پروانه‌های ساختمانی، احداث پارکینگ و طبقات تشویقی و اعطای وام است.

وی یادآور شد: نوسازی بافت فرسوده شهر‌ها از مهمترین اهداف وزارت راه و شهرسازی است که در قالب بازآفرینی شهری اجرا می‌شود و با اجرای این طرح بافت‌های نارکارآمد شهری در راستای توسعه پایدار شهری اصلاح می‌شوند.

نجفیان افزود: طبق رتبه بندی اخیر ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در تحقق برنامه‌های تولید مسکن در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشوری را اخذ کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.