سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار آتش نشانی؛

لانه گذاری پرندگان در گیلان دردسرساز نشود

رئیس سازمان آتش نشانی رشت گفت: انسداد مجرای دودکش‌ها به دنبال لانه گذاری پرندگان یکی از علل تولید گاز مونوکسید کربن در منازل مسکونی است.

شهرام مومنی، رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه با سوختن گاز طبیعی، بخار آب و دی اکسید کربن در هوا منتشر می‌شود، گفت: چنانچه به هر دلیلی احتراق ناقص صورت گیرد موجبات تولید گاز مونوکسید کربن فراهم شده و در صورت نبود دودکش استاندارد؛ این گاز مسموم بسیار سریع از طریق ریه‌ها وارد خون می‌شود و جای اکسیژن را می‌گیرد و حتی موجب مسمومیت و مرگ انسان‌ها خواهد شد.

او افزود: یکی از عوامل تولید گاز مونوکسید کربن در منازل مسکونی پس از روشن کردن بخاری ها؛ انسداد مجرای دودکش‌ها به دلیل لانه گذاری پرندگان در فصول گرم سال است.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت تصریح کرد: یکی از شایع‌ترین موارد انسداد لوله‌های بخاری لانه گذاری پرندگان است که پاک سازی آن به راحتی نادیده گرفته می‌شود و یا حتی در بسیاری از هشدار‌های ایمنی تذکر داده نمی‌شود.

مومنی از شهروندان خواست قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی نسبت به رفع نواقص تجهیزات همچون بخاری ها، شومینه و ... اقدام کرده تا به واسطه بی توجهی شاهد آسیب‌ها و یا مرگ خاموش نباشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.