سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم شکوفا شدن نماز در بین نسل نو

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: حرکت اقامه نماز در بین نسل نو باید شکوفا شود.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در دهمین اجلاس نماز مازندران با عنوان نماز نسل نو و رسالت ما در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری گفت: به دنبال آن هستیم که حرکت اقامه نماز در بین نسل نو شکوفا شود و به کمک اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علیمه، چرایی نماز را برای نسل نو تبیین کنیم.

او افزود: هدف اصلی از برگزاری اجلاس نماز بازخوانی مسئولیت‌هایی است که به عنوان حکومت اسلامی، علما، روحانیون و مدیران فرهنگی جامعه آن را بر عهده داریم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه معنویت باید هسته اصلی محیط خانه باشد، گفت: تجهیز نظام فرهنگی برای اشاعه فرهنگ نماز و جریان سازی امر نماز از اهداف مهم برگزاری اجلاسیه نماز است.

نماینده ولی فقیه در مازندران هم گفت: به موازات فرهنگ نماز، فرهنگ حضور در مسجد هم باید تقویت شود، اگر فرهنگ نماز و دفاع در جامعه‌ای ضعیف شود دشمنان پیروز خواهند شد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: مقام معظم رهبری در آن فضای تهدید و ارعاب دشمن در نماز جمعه شرکت و بعد از آن بدون هیچ عجله و شتاب‌زدگی ترس‌آلود در بین مردم تهران حضور پیدا کردند.

او گفت: باید با دانشجویان و نسل نو نشست برگزار و نمازخوان تربیت کرد، اگر فرهنگ نماز و دفاع در جامعه‌ای ضعیف شود دشمنان پیروز خواهند شد.

در پایان این مراسم از تمبر ویژه ستاد اقامه نماز رونمایی شد و از ۳۵ دستگاه اجرایی و ۱۵ نفر از فعالان حوزه نماز استان قدردانی شد.

تاکنون ۳۰ اجلاس سراسری نماز در کشور برگزار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.