سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۳ درصدی وقوع سرقت در البرز

رییس کل دادگستری البرز از کاهش ۲۳درصدی سرقت با تعامل و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این استان خبر داد.

حسین فاضلی هریکندی" روز دوشنبه در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: با تلاش‌های انجام شده که حاصل تعامل و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان بوده است خوشبختانه در ۶ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، آمار وقوع سرقت‌های عادی ۲۳ درصد کاهش داشته و شهرستان‌های نظرآباد، چهارباغ و کرج بیشترین کاهش را در بین حوزه‌های قضایی استان البرز داشته‌اند.

رصد یک هزارو ۱۸۰ فقره پرونده در قرارگاه

رییس کل دادگستری البرز با بیان اینکه ایجاد قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز از سال ۱۳۹۹ تاکنون منجر به دستاورد‌های بزرگی در حوزه ماموریت‌های آن شده است، متذکر شد: از بدو تاسیس این قرارگاه تاکنون یک هزارو۱۸۰ فقره پرونده تحت رصد قرارگاه مذکور قرار گرفته است که از این تعداد ۴۲۰ پرونده مختومه و ۷۶۰ پرونده در جریان رسیدگی و یا اجرا است.

فاضلی هریکندی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ طرح عملیاتی توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان اجرا شده است که منتهی به دستگیری ۲۳۷ نفر شده و اموال به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال کشف شده است؛ همچنین در قالب طرح عملیاتی دستگیری سارقان و مالخر‌ها که توسط پلیس آگاهی استان اجرایی شد تعداد ۱۴ باند سرقت شناسایی و منتهی به بازداشت ۱۰۸ سارق شد.

نظارت و برخورد با مالخر‌ها

وی بر ضرورت برخورد بیشتر بر مالخر‌ها در استان تاکید کرد و افزود: هر چند پرونده‌های مطرح شده تحت رصد قرارگاه قرار ندارد، اما باید به عنوان علل و زمینه تشویق وقوع سرقت، نظارت بیشتری در نیروی انتظامی در مرحله کشف و کلیه مراجع قضایی استان در خصوص رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده اعمال شود.

رییس کل دادگستری استان البرز کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات فنی را از جمله مشکلات مطرح در حوزه نیروی انتظامی بیان و اعلام کرد که دادگستری کل استان البرز آمادگی دارد در ایجاد فضای بازداشتگاه‌های موقت و حل مشکل نقل و انتقال متهمان در حوزه‌های قضایی با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشد.

سردار "حمید هداوند" فرمانده نیروی انتظامی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۴ فقره پرونده مرتبط با جرایم خاص در فراجا استان تشکیل شده است گفت: برآیند عملکردی همکاری مشترک نیروی انتظامی و دادگستری کل استان البرز منجر به کاهش ۲۳ درصدی وقوع انواع سرقت‌ها در استان شده است در حالی که آمار کشفیات، رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی از اجرای ۴۷ طرح دستگیری در ۶ ماهه ابتدای سال جاری توسط پلیس آگاهی استان خبر داد و اضافه کرد: از دیگر طرح‌های اجرا شده می‌توان به پنج طرح مبارزه با مالخر‌ها و سارقان، ۱۲ طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها اشاره کرد که در مجموع این اقدامات منجر به بازداشت ۴۷۲ سارق و ۴۸ مالخر در این مدت شده است.

هداوند موفقیت در تامین امنیت و کاهش وقوع انواع سرقت‌ها را مرهون همکاری و تعامل دادگستری کل استان و مجموعه انتظامی استان البرز دانست و گفت: اقدامات انجام شده منجر به افزایش احساس امنیت در جامعه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.