سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: اگر سکوت جامعه جهانی نبود رژیم صهیونیستی جرأت انجام قتل عام نداشت

حماس تاکید کرد: اگر حمایت دولت آمریکا و سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم جرأت ادامه انجام قتل عام‌های وحشیانه در نوار غزه یا گسترش آن در منطقه را نداشت.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، حماس در واکنش به حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در مدرسه «المفتی» در مرکز نوار غزه در بیانیه‌ای افزود: قتل عام وحشیانه بامداد امروز ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در مدرسه «المفتی» در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوار غزه ادامه جنگ وحشیانه نسل کشی مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها است.

حماس از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست که مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در قبال ادامه این جنایات بر عهده بگیرند.

این جنبش مقاومت اسلامی همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست که به تلاش‌های خود برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی و محاکمه رهبران این رژیم تروریستی به خاطر ارتکاب جنایات و حملات علیه مردم فلسطین و منطقه سرعت بخشند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) محل اسکان آوارگان در مدرسخ المفتی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که بر اساس آمار اولیه اعلام شده تاکنون ۱۸ نفر از آوارگان بیگناه غزه به شهادت رسیده اند و شماری نیز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر بامداد دوشنبه چادر‌های محل اسکان آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستانی شهدای الاقصی در مرکز غزه را بمباران کرد که در جریان آن سه تن شهید و ۷۰ نفر زخمی شدند.

در این پیوند منابع خبری عربی گزارش دادند که این جنایت بسیار تکان دهنده بوده است و شماری از آوارگان در آتش سوختند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.