سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز دوباره کار در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق

پس از پنج روز اعتصاب کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق، با حضور نماینده مجلس و فرماندار بافق و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان، کارگران کار را آغاز کردند.

پس از حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان بافق در جمع کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و شنیدن گلایه‌ها و اعتراضات آنان، کارگران با توجه به قول‌های داده شده مسؤولین، کار را آغاز کردند.

صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و پیام کارگران شنیده شد و آنان خواسته‌های به حقی دارند که اجرای برخی از موارد نیاز به زمان دارد. 

او در پاسخ به خواسته کارگران مبنی بر تغییر مدیر عامل عنوان کرد: بنده انتقال دهنده خواسته‌های آنان هستم، اما تغییرات به دست من انجام نمی‌شود.

صباغیان افزود: چنانچه کار اجرایی دست من بود در این رابطه می‌توانستم اقدام کنم.

او گفت: توصیه می‌کنم در این زمان که صدای آنان شنیده شده است، کار را آغاز کنند تا خواسته‌های به حق آنان پیگیری شود.

رنجبر رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق در جمع کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: بنده از همان ابتدا با آمدن این تیم مدیریتی برای شرکت سنگ آهن بافق مخالف بودم و همان زمان هم در این زمینه مصاحبه کردم.

او افزود: برکناری مدیرعامل این شرکت به عنوان یکی از خواسته‌های اصلی کارگران را پیگیری خواهیم کرد. 

دهقان فرماندار بافق نیز با اشاره به خواسته کارگران در رابطه با پرداخت ۲ درصد عوارض گفت: این مطالبه به حقی است و این ۲ درصد عوارض سهم مردم و شهرستان بافق است و باید در راستای عمران و آبادانی شهر و روستا، بهداشت و درمان، مدارس و... هزینه شود. 

او افزود: مطالبات و اعتراضات شما شنیده شده است و ما نیز در توان خود در حال پیگیری هستیم. 

سرانجام در بامداد دوشنبه ۲۳ مهر ماه پس از حضور مسئولان و ارائه گزارشی از روند پیگیری مطالبات کارگران و سخنرانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فعالیت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق دوباره آغاز شد.

این اعتصابات از ۱۸ مهرماه به دلیل مطالباتی از قبیل تبدیل وضعیت پرسنل پنج سال به بالا شرکت، اختصاص سهام ترجیحی به کل پرسنل، انتخاب افراد متخصص بومی برای هیئت مدیره شرکت، پرداخت به موقع دو درصد فروش معادن، انتقال کلیه حساب‌ها و مراودات مالی شرکت به بافق، پیگیری برگرداندن آنومالی ها، تامین خوراک برای کارخانه کنسانتره، شفاف سازی پرداختی‌ها به مشاوران و امتیازات و رفاهیات برای پرسنل آغاز شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.