سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اَبَر پروژه بزرگراهی آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی محور مهم شریانی است

شهردار شیراز گفت: اَبَر پروژه بزرگراهی آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی تکمیل‌کننده حلقه یک بزرگراهی درون‌شهری و محور مهم شریانی شهری است که با افتتاح آن تغییرات چشمگیری در حوزه ترافیکی کلان‌شهر شیراز ایجاد خواهد شد.

محمدحسن اسدی بابیان اینکه اَبَر پروژه بزرگراهی آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی پروژه‌ای زیرساختی و اساسی برای پیشرفت این کلان‌شهر است، اظهار کرد: این پروژه عظیم شهری یکی از تأثیرگذارترین پروژه‌های ترافیکی این کلان‌شهر محسوب می‌شود که تکمیل‌کننده حلقه یک بزرگراهی درون‌شهری و محور مهم شریانی شهری است که با افتتاح آن تغییرات چشمگیری در حوزه ترافیکی شهر شیراز ایجاد خواهد شد.

او این پروژه را یکی از منحصربه‌فردترین پروژه‌های عمرانی استانی دانست و عنوان کرد: این پروژه با بیشترین سطح تملک و عملیات عمرانی، دارای یک مسیر رفت‌وبرگشت شهری است که دسترسی سریع و آسان شمال به غرب و جنوب به شرق شیراز را در مسیری با چشم‌انداز زیبا در کوهستان‌های شمالی شهر ایجاد می‌کند.

این مقام ارشد شهری شیراز بابیان اینکه این ابرپروژه به‌نوعی یک دانشگاه عمرانی است، عنوان کرد: عظمت این پروژه به‌گونه‌ای است که ازنظر ابعاد، حجم کار و... پروژه‌ای بی‌نظیر در سطح کلانشهر‌های کشور است و به دلیل فعالیت‌های گوناگون عمرانی، علاوه بر اینکه یک بزرگراه عظیم ترافیکی است.

اسدی طول کلی این پروژه را حدود ۲۴ کیلومتر عنوان کرد و با اشاره به اینکه فاز اول و دوم این پروژه درگذشته اجراشده است، گفت: فاز سوم این پروژه ۷ کیلومتر طول دارد که در دو باند رفت‌وبرگشت با ۶ خط عبوری، ۵ ابنیه فنی، ۴ تقاطع و یک پل شبدری (پل شهدای انقلاب)، ۴ دستگاه تونل به طول تقریبی ۱۰۹۰ متر و ۳ دستگاه گالری به طول ۲۹۵ متر در حال اجرا است.
 
شهردار شیراز بابیان اینکه اَبَر پروژه بزرگراهی بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی حجم قابل‌توجهی از ترافیک غرب به شرق این کلان‌شهر و بالعکس را انتقال خواهد داد، افزود: این پروژه ضمن کوتاه کردن مسیر از مرکز شهر، راهگشای ترافیک میدان‌های قصردشت، دانشجو و ارم و بولوار چمران بوده و مسیری جایگزین برای بولوار‌های شهید چمران و دکتر حسابی محسوب می‌شود.

او، اصلاح مسیر و تکمیل حلقه درون‌شهری شیراز و هم مسیر شدن با کمربندی جنوبی شیراز، کاهش آلایندگی‌های صوتی، زیست‌محیطی و آب و هوایی را از دیگر اهداف اجرایی این پروژه برشمرد.
 
اسدی با یادآوری اینکه محور جنوبی این پروژه در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی در این پروژه در سه نوبت شبانه‌روزی در دست اجرا است و همه تلاشمان را به کار بسته‌ایم تا با تکمیل محور شمالی و تکمیل عملیات اجرایی، این ابر پروژه در موعد مقرر افتتاح و تقدیم شهروندان شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.