سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای آمریکا درباره غیرقابل توجیه بودن رزمایش‌های چین

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که رزمایش‌های چین در نزدیکی جزیره تایوان غیرقابل توجیه است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا‌ رزمایش‌های نظامی چین در اطراف تایوان را محکوم و آنها را غیر موجه توصیف کرد که خطر تشدید تنش را افزایش می‌دهد.

براساس گزارش النشره، میلر در بیانیه‌ای گفت: آمریکا به شدت نگران تمرینات نظامی مشترک ارتش آزادیبخش خلق چین در تنگه تایوان و اطراف تایوان است.

او افزود: واکنش ارتش چین از طریق تحریکات نظامی به سخنرانی عادی سالانه لای چینگ تی، رئیس جمهور تایوان در روز پنجشنبه غیرقابل توجیه است و خطر تشدید تنش را به همراه دارد. 

چین مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن «لای چینگ ته» به‌عنوان رئیس تایوان ۲ روز مانورهای جنگی خود را در اطراف این جزیره برگزار کرد و گفت این مجازاتی برای سخنرانی مراسم تحلیف اوست که پکن آن را مملو از محتوای جدایی‌طلبانه دانسته و محکوم کرد.

اما چین همچنین از منازعه «منطقه خاکستری» علیه تایوان استفاده می‌کند و تاکتیک‌های نامنظمی را به کار می‌گیرد تا دشمن را از طریق آماده‌باش نگه‌داشتن مستمر بدون توسل به نبرد، خسته کند. این شامل ارسال بالون بر فراز این جزیره و ماموریت‌های تقریبا روزانه نیروی هوایی چین در آسمان نزدیک تایوان است.

از سویی دیگر کارشناسان و مقامات چینی می گویند که رسانه های غربی و آمریکا در پی افزایش تحرکات نظامی چین از جمله برگزاری رزمایش در اطراف تایوان با جریان سازی اشکار و پنهان تلاش دارند تا پکن را وارد یه جنگ ناخواسته با تایپه تحریک کنند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
به تو چه خاک خودشه دلش میخواد مانور بزار .این امریکا فتنه ای شده تو جهان