سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم تحرکی، عامل انزوای اجتماعی سالمندان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کم تحرکی علاوه بر بروز بیماری‌های جسمی، منجر به انزوای اجتماعی سالمندان می‌شود.

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در همایش گرامیداشت مقام سالمند در رشت با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد بیماری‌های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا کم تحرکی است، گفت: کم تحرکی علاوه بر بروز بیماری‌های جسمی، منجر به انزوای اجتماعی سالمندان و اضطراب آنها می‌شود.

او افزود: تحرک بدنی و شرکت در فعالیت‌های گروهی نشاط و پویایی را برای سالمند به ارمغان می‌آورد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش قدرت و توده عضلانی، مشکلات استخوانی، افزایش خطر شکستگی و همچنین کاهش تعادل و افزایش خطر سقوط، افزایش وزن و چاقی، مشکلات روانی و کاهش انعطاف پذیری از جمله عواقب کم تحرکی و فعالیت بدنی ناکافی است که سلامت سالمندان را تهدید می‌کند.

دکتر رامین شعبانی، عضو هیئت علمی دانشگاه و دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزشی نیز در این مراسم تأثیر رژیم غذایی، تمرینات ورزشی و بهداشت روان بر کند کردن روند سالمندی را تشریح کرد و گفت: فعالیت بدنی مناسب سالمندان می‌تواند سلامت جسمی و روحی آنها را رقم بزند.

همچنین دکتر آتوسا رهبر، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم تأثیر سفیران سلامت سالمند در آگاهی بخشی نسبت به حفظ و ارتقای سلامت این گروه سنی را بسیار مهم دانست و گفت: بهره مندی از سفیران سلامت که در سنین سالمندی هستند برای آگاهی بخشی به گروه سنی خود، می‌تواند گامی موثر در آموزش سلامت و ارتقای سطح سلامت سالمندان باشد.

در پایان این مراسم، به سالمندان حاضر در مراسم در راستای پویش فعالیت بدنی سالمندان، جوایز و اقلام ترویجی اهدا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.