سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهر و موم ۱۶ تجهیز شهربازی در اصفهان

۱۶ تجهیز در شهربازی‌های استان از ابتدای سال تاکنون به‌دلیل نداشتن گواهینامه انطباق و بی‌توجهی به اخطارها، مهر و موم شد.

کارشناس ایمنی شهربازی اداره کل استاندارد اصفهان با اشاره به اینکه ۷۴۷ تجهیز در شهربازی‌های استان اصفهان فعال است گفت: وسایل بازی در همه شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است.


حسین پوری‌رحیم افزود: احتمال خرابی و مشکل فنی در تجهیزات برقی و مکانیکی شهربازی‌ها وجود دارد، اما شهرداری‌ها نیز باید در زمینه استانداردسازی زمین‌های بازی و تجهیزات آن با اداره استاندارد همکاری کنند، زیرا بی‌توجهی به این موارد خطرات جبران‌ناپذیری به‌همراه دارد.


وی گفت: هشت زمین جدید به‌تازگی به مجموعه‌های بازی در برخی از شهر‌های استان اضافه شده است و شهرداری‌ها باید برای بهره‌برداری از آنها، تاییدیه اداره استاندارد را اخذ کنند.


پوری‌رحیم با بیان اینکه بازرسی شهربازی‌ها هر سه ماه یک‌بار توسط کارشناسان انجام می‌شود افزود: این مراکز تفریحی باید سالانه گواهینامه سلامت دریافت کنند.


کارشناس ایمنی شهربازی اداره کل استاندارد اصفهان از خانواده‌ها خواست که در استفاده از وسائل بازی در پارک‌ها به تناسب سن و وزن کودکان با تجهیزات توجه کنند.


وی از بهره‌برداران شهربازی‌ها نیز خواست تا یک ماه قبل از بهره‌برداری برای تمدید گواهینامه استاندارد اقدام کنند، زیرا هرگونه خسارت جانی ناشی از رعایت نکردن استاندارد‌ها قابل جبران نخواهد بود.

برچسب ها: پلمب ، شهربازی ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.