سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد؛

ارائه مشاوره تحصیلی به دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد/ از رتبه های برتر کنکوری تا افزایش دانش آموزان سمپادی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: به گزارش رسمی سازمان سنجش هر سال به نسبت سال قبل در شاخص‌های کنکور جهش کردیم و تعداد بیشتری رتبه‌های برتر کنکور را به دست آوردیم.

حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در کمیته امداد ۵ میلیون مددجو داریم که از این تعداد ۸۰۰ هزار دانش آموز هستند و حدود ۵۰ هزار دانشجو را شامل می‌شوند.

وی افزود: ۶۰۰ هزار دختر بالای ۳۰ سال،۲۳۰ هزار دختر ۱۹ ساله تا ۳۰ داریم که ۴۰ درصد آمار ما پیر سال هستند که بیشتر تمرکز ما در حوزه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان هستند.

جعفری عنوان کرد: بازدیدی که از مراکز تحصیلی داشتیم به تلاش مجموعه در چهار سال گذشته برمیگردد که پازل دانش آموزی خودمان را برای کمک به مخاطب تکمیل کنیم.

وی افزود: به تدریج متوجه شدیم که بحران دسترسی به مخاطب همچنین ارائه خدمات به مخاطب نیاز به ارتباط نزدیک داشتیم که از سیستم مجازی، اردو‌های پیوست استفاده کردیم و از موسساتی که در مقاطع مختلف تخصص داشتند کمک گرفتیم.

وی عنوان کرد: پشتیبانی، آموزش و مشاوره تحصیلی را از این موسسات کمک گرفتیم و همه این موارد از پشتیبانی‌هایی از حوزه مددکاری و از حوزه مشاوره کمیته امداد هم دریافت می‌کند.

جعفری توضیح داد: با کمک موسسه تخته سیاه توانستیم در سه پایه اول جلوی بازماندگی از تحصیل را بگیریم و ما ۱۲۰ هزار دانش آموز در سه پایه ابتدایی داریم که بیشترین بازماندگی از تحصیل در همین پایه اتفاق می‌افتد که الحمدالله سال گذشته از ۶ هزار دانش آموز بازمانده ۳هزار و پانصد دانش آموز به تحصیل برگشتند.

وی افزود: در سه پایه دوم ابتدایی چهارم، پنجم و ششم با موسسه همگامان دانش همکاری می‌کنیم و توفیق خوبی از جلوگیری از بازماندگی خواهیم داشت.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد بیان کرد:در حوزه متوسطه اول ما خدمات پشتیبان، مشاوره تحصیلی برای پایه هفتم، هشتم و نهم فراهم کرده ایم که با موسسه خانه استعداد یابی کار می‌کنیم و در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به تفکیک چهار رشته ریاضی، انسانی، تجربی و هنرستان با چهار موسسه همکاری داریم تا بتوانیم آنها از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری کنیم و دانش آموزان را برای کنکور آماده کنیم.

وی افزود: به گزارش رسمی سازمان سنجش هر سال به نسبت سال قبل در شاخص‌های کنکور جهش کردیم، بیش از ۶ هزار در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند که تعداد خیلی رتبه‌های برتر کنکور به دست آوردیم که قبل از این خدمات این رتبه‌ها را نداشتیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد توضیح داد: یکی از موفق‌ترین کار‌ها برای دانش آموزان تیزهوشان اتفاق افتاد که حدود ۳۰ هزار متقاضی مستعد سمپاد داریم، روزی که این کار را شروع کردیم ۶۵ دانش آموز سمپاد داشتیم که الان هر ساله هزار دانش آموز داریم.

وی عنوان کرد: نزدیک ۱۰ هزار دانش آموز نمونه دولتی داریم که موسسه علامه حلی با آنها همکاری می‌کند. با کمک دکتر یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان (سمپاد) توانستیم در هیئت دولت مصوبه‌ای برای رایگان کردن شهریه و خدمات مدارس برای دهک‌های یک تا چهار کنیم.

جعفری خاطر نشان کرد:ما در کمیته امداد ۶۵ هزار دانش آموز هنرستانی داریم که خیلی از دانش آموز هنرستانی چه کمیته امدادی یا غیر کمیته امدادی یک کاری را یاد می‌گیرند، اما کسب و کار پیرامون آن را نمی‌دانند عمدتا دستیار می‌شوند و سعی کردیم که با موسسه‌ای همکاری داشته باشیم تا در خصوص حوزه کسب و کار دانش آموزان را تقویت کنیم. برای اولین بار به هر دانش آموز ۲۰ میلیون وام اشتغال دادیم تا کسب و کار کوچک خودشان را تقویت کنند.

خبرنگار: الهام قبادی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.