سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۴۰ طرح راکد کشاورزی در لرستان احیا و بهره برداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۴۵۰ پروژه این حوزه طی سه سال در استان اخیر افتتاح شده که از این میزان ۲۴۰ طرح راکد پس از احیا و تکمیل به بهره برداری رسیده است.

سید عماد شاهرخی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین بازارچه آبزیان غرب کشور در شیلات لرستان افزود: این مدت رکورد‌های حوزه کشاورزی لرستان رو به جلو بوده و اقدامات مهمی در راستای تولید پایدار و امنیت غذایی استان برداشته شده است.

وی اظهار داشت: تولید گندم در استان در سه سال اخیر با رشد ۴.۳ برابری از ۱۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به حدود ۵۴۰ هزار تن رسیده در حالیکه متوسط افزایش تولید گندم در کشور سه برابر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم انتقال آخرین یافته‌های علمی به تولید کنندگان و کشاورزان تصریح کرد: چنانچه انتقال یافته‌های به نژادی و به زراعی، استفاده از بذور اصلاح شده، ادوات مکانیزه، زمان کاشت مناسب، مبارزه با عوامل خسارت زا و کاهش ضایعات برداشت به درستی انجام شود تولید بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این مدت رکورد تولید بذر گندم در لرستان نیز شکسته شد و از ۲۱ هزار تن به ۲۴ هزار تن رسید همچنین

تولید دانه‌های روغنی برای اولین بار سه برابر افزایش یافت و از ۲ هزار و ۵۰۰ تن به هفت هزار تن رسید.

شاهرخی تصریح کرد: کشاورزی استان فعال پویا در حال حرکت و توسعه است که امید می‌رود با بارش‌های خوب و تمهیدات لازم، سال زراعی خوبی پیش رو داشته باشیم تا سیر صعودی کنونی تداوم یابد.

نخستین بازارچه آبزیان غرب کشور با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع سال آینده افتتاح می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.