سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

معرفی ۸ رشته صنایع‌دستی از فارس در پایتخت

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برگزاری نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی استان فارس در ساختمان وزارت میراث فرهنگی تا ۲۶ مهرماه خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی استان فارس در ساختمان وزارت میراث فرهنگی، اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۶ مهرماه با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هشتی ورودی ساختمان معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپاست.

او با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار فاخر ۸ رشته صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان به نمایش درآمده است، افزود: این رشته‌ها شامل انواع دست ساخته‌های قلم زنی، خاتم، دستبافت‌های داری، کاشی هفت رنگ، نگارگری گل و مرغ، منبت، خوس بافی و گیوه دوزی است که مورد استقبال بازدید کنندگان قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به برگزاری کارگاه زنده صنایع دستی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی استان فارس به منظور آشنایی علاقمندان و بازدیدکنندگان به تولیدات و آثار صنایع دستی استان به برگزاری کارگاه آموزشی اقدام کردند که این کارگاه‌ها نیز با استقبال عموم همراه شده است.

ثابت اقلیدی افزود: در واقع این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی و در جهت آشنایی هر چه بیشتر همکاران و مراجعه کنندگان به وزارت میراث فرهنگی با تولیدات صنایع دستی و هنر‌های سنتی فاخر استان فارس برپا شده و برای نخستین بار است که استانی با بهره مندی از ظرفیت‌ها و هنرمندان بومی انواع محصولات و دست ساز‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه استان فارس از تنوع و تعدد رشته‌های صنایع دستی بهره‌مند است، تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های خوبی که فارس در حوزه صنایع دستی دارد، این شرایط در استان فراهم است که در همه نمایشگاه صنایع دستی ملی و بین المللی حضور فعال داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: کیفیت محصولات صنایع دستی این استان از جایگاه خوبی برخوردار است و بسیاری از این محصولات دارای نشان ملی و بین المللی هستند و از سویی در این استان مفاخر درجه یک هنری فعالیت دارند که همگی از افتخارات این استان به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.