سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی در پی تنش با سئول توپخانه خود را آماده می‌کند

پس از اعلام آماده‌باش ارتش کره جنوبی، کره شمالی نیز اعلام کرد که توپخانه خود را آماده شلیک کرده است.

کره شمالی اعلام کرد که در پی تنش‌ها با سئول و دیده‌شدن پهپاد‌هایی در آسمان پیونگ‌یانگ، به توپخانه خود دستور داده است تا برای شلیک آماده شود. 

به گزارش تایمز کره، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی می‌گوید همسایه جنوبی آن در این ماه سه بار پهپهاد‌هایی را بر فراز پیونگ‌یانگ فرستاده است. 

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور آماده است در صورت پرواز مجدد پهپاد‌ها به سمت پیونگ‌یانگ، «اقدامات تلافی‌جویانه» انجام دهد و اینکه «حمله در هر زمانی می‌تواند فرا برسد». در پاسخ، وزارت دفاع کره جنوبی گفت که هر گونه تلاش از سوی کره شمالی برای آسیب زدن به شهروندان این کشور، سبب پایان حکومت کیم جونگ اون خواهد شد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های این کشور که در جوار خط مرزی با کره شمالی مستقر هستند به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

شایان ذکر است که کره جنوبی تا کنون نفوذ پهپادی به آسمان پیونگ‌یانگ را رد کرده است. 

در ماه‌های اخیر، برخی از فعالان کره جنوبی بسته‌هایی حاوی پول و اعلامیه‌های ضد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را به وسیله بالون به آسمان این کشور فرستاده‌اند. این اقدام پاسخ تلافی‌جویانه پیونگ‌یانگ را در پی داشته و این کشور بالون‌هایی پر از زباله را به آسمان همسایه جنوبی خود فرستاده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.