سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات حفاظت و مرمت سه قلعه تاریخی در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات حفاظت و مرمت قلعه‌های سب، شارک و ناصری در جنوب استان خبر داد.

مجتبی سعادتیان اظهار کرد: از ابتدای امسال کار بررسی و آسیب‌شناسی قلعه‌های سب سراوان، شارک قصرقند و ناصری واقع در شهرستان ایرانشهر توسط کارشناسان استانی انجام شد که در حال حاضر نیز با اعتباری بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات مرمت و بازسازی هر کدام از این بنا‌ها با توجه به بافت، مصالح و تخریب‌هایی که دارند از سوی معاونت میراث اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال انجام است.

معاون میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر این بنا‌های تاریخی، چون مسجد‌های فنوج و عبدالقادر نیکشهر، قلعه زابلی مهرستان و قلعه سرباز نیز در دست مرمت و بازسازی توسط این اداره‌کل قرار گرفته‌اند که همه به طور مجزا با اعتبار‌های جذب شده آغاز به کار کرده‌اند و در حال حاضر پیشرفت‌های چشمگیری دارند.

وی ادامه داد: برای حفاظت و مرمت قلعه ناصری اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، قلعه شارک ۲ میلیارد ریال و برای قلعه سب بیش از سه میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.