سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عقب‌نشینی نیرو‌های اوکراینی از شهرک کلیدی «تورتسک»

در پی افزایش درگیری‌ها در یک شهرک مهم شرق اوکراین و تصرف نیمی از آن توسط ارتش روسیه، نیرو‌های اوکراینی عقب‌نشینی را آغاز کردند. 

رسانه‌های دولتی روسیه گزارش دادند در حالی که درگیری‌های خیابانی سنگین در شهرک «تورتسک» در شرق اوکراین ادامه دارد، بخشی از نیرو‌های اوکراینی عقب‌نشینی از این شهر کلیدی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گاردین، وضعیت نیرو‌های اوکراینی در این شهرک «بسیار وخیم» است و خروج نسبی نیرو‌های آن آغاز شده است. 

شهرک تورتسک در شمال شهر «آودیوکا» قرار داد که دژ سابق اوکراین بود. آودیوکا در ماه فوریه به دست ارتش روسیه افتاد. تورتسک همچنین در جنوب غربی «باخموت» واقع شده که در ماه مه ۲۰۲۳ تحت کنترل روسیه درآمد. 

«آناستازیا بوبوونیکوا» سخنگوی نیرو‌های لوهانسک اوکراین که در شرق فعالیت می‌کنند، روز دوشنبه اعلام کرد که درگیری در تمامی ورودی‌های این شهرک در جریان است. از سوی دیگر، «واسیلی چینچیک» رئیس اداره نظامی اوکراین در تورتسک، روز جمعه گفت که روسیه بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از شهر را تصرف کرده است.

در ماه‌های اخیر، روسیه به طور قابل توجهی در بخش‌های شرقی اوکراین پیشروی کرده است. این در حالی است که رئیس جمهور اوکراین پیش‌تر مدعی شده بود هدف آن از حمله به منطقه «کورسک» در غرب روسیه کاهش پیشروی‌های این کشور است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.