سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم خبر داد؛

تهیه طرح معماری محور تاریخی میدان مطهری تا چهارراه بازار قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از تهیه و ابلاغ طرح ساماندهی و معماری راسته تاریخی میدان مطهری تا چهارراه بازار خبر داد.

پیام جوادیان در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه امسال  در دو محور طرح ساماندهی و جمع‌آوری تابلو‌ها و زوائد بصری را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: محور نخست اطراف میدان شهید مطهری و خیابان هدف و محور دوم میدان شهید مطهری، چهارراه بازار و خیابان عمار یاسر است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر میدان شهید مطهری وضعیت بسیار مناسب و استانداردی پیدا کرده است، افزود: سال‌های گذشته تابلو‌های ناایمن و نازیبایی در این منطقه نصب شده بود، همچنین المان‌هایی که به معماری اصیل این میدان و راسته تاریخی و قدیمی آسیب زده بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: طی چهار شب تابلو‌های ناایمن و غیرمجاز و زوائد بصری همچون شیروانی و سایه‌بان‌های مخدوش که به معماری این محور تاریخی آسیب زده بود، با هماهنگی دستگاه قضائی و مذاکراتی که با کسبه انجام شد، جمع‌آوری شد.

جوادیان با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ تابلو و زوائد بصیری، ناایمن و مخدوش در این طرح جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: بعد از جمع‌آوری این زوائد، بی‌درنگ به‌صورت رایگان مجوز تابلوی جدید برای کسبه صادر شد و کسبه نیز اقدام به بسترسازی و تهیه تابلو‌های مناسب کردند.

وی با بیان اینکه بعد از پاکسازی میدان مطهری، بستر تاریخی و قدیمی این میدان نمایان شد، اضافه کرد: با اجرای طرح معماری که حدفاصل میدان شهید مطهری، خیابان عمار یاسر، خیابان ۱۹ دی و چهارراه بازار انجام خواهد شد، یک راسته تاریخی با معماری زیبا خواهیم داشت که در شأن شهر کریمه اهل بیت (س) و حرم مطهر است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: برای اجرای این طرح که جلوه زیبایی را به این راسته تاریخی و قدیمی خواهد داد، نیازمند همکاری و همیاری کسبه هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.