سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیروت درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج یونیفل از لبنان را محکوم کرد

نخست وزیر لبنان درخواست «بنیامین نتانیاهو» از سازمان ملل برای خروج نیرو‌های حافظ صلح از لبنان را محکوم کرده و آن را نوعی هشدار دانست. 

پس از اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دبیرکل سازمان ملل خواست صلح‌بانان این سازمان را از لبنان خارج کند و آن را تنها راه تضمین امنیت این نیروها دانست، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش الجزیره، میقاتی ضمن محکوم کردن این درخواست، گفت: «اینکه نتانیاهو خطاب به دبیرکل سازمان ملل خواستار حذف نیرو‌های یونیفل شده نوعی هشدار بوده و فصل جدیدی در رویکرد دشمن در عدم رعایت موازین بین‌المللی است». 

در روز‌های گذشته، نیرو‌های صهیونیست به مواضع یونیفل (نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) حمله کرده و روز گذشته خواستار عقب‌نشینی این نیرو‌ها شدند. حملات اخیر که سبب مجروح شدن دست کم ۵ نفر از صلح‌بانان شده است، انتقاد شدید مقامات بین‌المللی را برانگیخته است. شب گذشته، بیش از ۳۰ کشور این حملات را محکوم کرده و خواستار تضمین امنیت صلح‌بانان سازمان ملل شدند. 

بنیامین نتانیاهو ساعاتی پیش از سازمان ملل خواست تا نیرو‌های یونیفل را از جنوب لبنان تخلیه کند. او ضمن اذعان به مجروح کردن این نیرو‌ها گفت: «راه ساده و واضح برای اطمینان از امنیت نیرو‌ها فقط خارج کردن آنان از منطقه است». 

آندره‌آ تننتی، سخنگوی یونیفل روز گذشته اعلام کرد که کشور‌های اعزام‌کننده نیرو به یونیفل به اتفاق آرا تصمیم گرفته‌اند که در مواضع خود در جنوب لبنان باقی بمانند، زیرا مهم است که پرچم سازمان ملل همچنان در این منطقه برافراشته باشد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.