سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس تشدید محاصره در شمال غزه را محکوم کرد

جنبش حماس، محاصره و بمباران مردم شمال غزه را محکوم کرد.

در پی ادامه حملات ارتش صهیونیستی به اردوگاه آوارگان «جبالیا» در شمال غزه و محاصره آن، جنبش حماس در بیانیه‌ای «کارزار نظامی جنایتکارانه در شمال غزه، تشدید محاصره و بمباران و کشتار غیرنظامیان» را به شدت محکوم کرد. 

به گزارش الجزیره، حماس به کوتاهی جامعه بین‌المللی در قبال مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: «سکوت جامعه بین‌المللی در قبال نسل‌کشی بیش از یک سال است که ادامه دارد و مجوزی است برای اسرائیل تا حملات خود را تشدید کرده و به دیگر کشور‌های منطقه گسترش دهد». 

پزشکان بدون مرز روز جمعه اعلام کرد که هزاران نفر از مردم غزه در اردوگاه جبالیا تحت محاصره قرار گرفته و امکان خروج ندارند. پزشکان گفتند که دست کم ۲۰ فلسطینی اواخر روز جمعه در حملات ارتش صهیونیستی در جبالیا به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. گفته می‌شود هیچ کس امکان ورود یا خروج به این اردوگاه را ندارد و هر کس تلاش کند این کار را انجام دهد، هدف گلوله قرار می‌گیرد. 

ارتش صهیونیستی در روز‌های اخیر نیرو‌های خود را به «بیت حانون» «بیت لاهیا» و همچنین به «جبالیا» اعزام کرده است و برخی شهروندان می‌گویند شدت حملات مشابه روز‌های آغازین جنگ است. مقامات سازمان ملل ابراز نگرانی کردند که تهاجم مداوم و دستور تخلیه در شمال غزه می‌تواند مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال را که از فردا (روز دوشنبه) آغاز می‌شود، مختل کند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.