سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۱۹۷ هزار غربالگری سه سرطان شایع در خانم‌ها

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی البرز گفت: بیش از ۱۹۷ هزار غربالگری سه سرطان شایع در خانم‌ها در شش ماهه نخست امسال در استان البرز انجام شده است.

 شهرام صیادی در خصوص هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری هفته سلامت بانوان گفت: هفته سلامت زنان هر ساله از ۲۴ الی ۳۰ مهر با هدف حساس سازی جامعه به سلامت بانوان نام گذاری شده است. این هفته با شعار بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم به موضوعات مهمی مثل ارتقا سواد سلامت بانوان، خود مراقبتی، ورزش و فرزندآوری سلامت مادری و سبک زندگی سالم، پیشگیری و شناسایی به موقع سرطان‌های شایع در خانم‌ها می‌پردازد. 
 
وی خاطر نشان کرد: برای اینکه نسلی سالم و پویا داشته باشیم باید به سلامت زنان جامعه بیشتر اهمیت بدهیم چرا که دختران امروز، مادران فردا هستند و بااموزش، آگاهی بخشی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی درست برای سلامتی مادران می‌توان نسلی سالم را داشته باشیم. 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: خدمات بهداشتی که در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی سراسر استان رایگان به گروه زنان ارایه می‌شود باید بیشتر معرفی شود و همه‌ی دختران و بانوان برای حفظ سلامتی خود با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه و مرکز بهداشتی از خدمات غربالگری، آموزش‌ها و مشاوره‌ها بهره‌مند شوند. 
وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند گفت؛ سرطان سینه اولین سرطان شایع در خانم هاست که با تشخیص به موقع به خوبی درمان می‌شود در صورتی که خانم‌ها علایم خطر و علایم اولیه این بیماری را بشناسند و به موقع مراجعه کنند.
صیادی گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۸۸ هزار غربالگری سرطان سینه، بیش از ۹۴ هزار غربالگری سرطان دهانه و بیش از ۱۴ هزار غربالگری سرطان روده بزرگ برای خانم‌ها در استان انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.