سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مهم پلیس در آرامش جامعه و خدمت به مردم

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: پلیس نقش مهم در حفظ حوزه و آرامش و بقای انقلاب اسلامی دارد.

 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان قم در مرکز فقهی ائمه اطهار، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)، تبریک هفته انتظامی و همچنین تسلیت پیشایش وفات حضرت معصومه (س)، از تلاش سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم و مجموعه تحت امر قدردانی و ایشان را از افتخارات انتظامی کشور برشمرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار  در ادامه با اشاره به آیه شریفه "ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا" افزود: مسئله استقامت در دینداری، پایبند بودن به دین را مطرح می‌کند یعنی صرف گفتن اینکه مومن شدم فایده نهایی ندارد و اثر نهایی به آنست که باورش هر روز به خدا و قیامت بیشتر شود، باور به اینکه همه امور ما باید با رضایت خدای تبارک و تعالی و امام زمان (عج) که حجت خدا در زمان ماست و باید اعمال مان مطابق نظر او باشد و این یعنی استقامت در دینداری.

استادخارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: در بعضی از روایات فرموده‌اند "استقاموا علی الائمه واحد بعد واحد"؛ استقامت یعنی امامان رایکی پس ازدیگری پذیرفته باشد اگر کسی ائمه را قبول نداشته باشد یعنی استقامت در دین ندارد یعنی همان اعتقادی که به رسول خدا (ص) دارد همان اعتقاد را به امام زمان (عج) داشته باشد، خدای تبارک و تعالی انسان را طوری خلق کرده که تنها راه موفقیت او استقامت در دین است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار  بیان کرد: اگر استقامت در دین و استقامت در اعتقاد به ائمه معصومین (ع) داشته باشیم همین حرکت بسیار زیبایی می‌شود که شما برادران بزرگوار نسبت به ولادت یک امام عرض ادب می‌کنید و خودتان را موظف به اهمیت دادن به موالید و شهادت‌ها می‌کنید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: البته بروز استقامت در عمل است، اینکه انسان اعتقادش را محکم حفظ کند و با یک حادثه آن را از دست ندهد و اعتقادش به قیامت ضعیف نشود، اگر کسی دست هم نوعش را گرفت، مراقبت از برادر مومنش کرد این بروز استقامت است.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: آن وقت خداوند می‌فرماید" ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه" آیا این آیه مختص معصومین است یا نه؟ گرچه مصداق اصلی آیه ائمه معصومین (ع) هستند، اما طبق نظر محققین در یک مرتبه پایین‌تر شامل انسان‌هایی که ایمان بالایی دارند هم می‌شود. شامل کسی که برای خدا محافظت، نگهبانی وامنیت این مردم را تامین می‌کند هم می‌شود لذاکار شما ارتباط مستقیم با استقامت در دین دارد.

او  اضافه کرد: شما جانتان را کف دست می‌گذارید همان طورکه سردار میرحیدری فرمودند در این دو هفته عده‌ای از برادران انتظامی در کشور به شهادت رسیدند این زحمات با معیار‌های مادی قابل سنجش نیست، اینکه شب روز از جان ومال و ناموس مردم مراقبت کنی و نگذاری نزاع به وجود بیاید. امروزدرنظام اسلامی پلیس خط مقدم خدمت به مردم است، این تعابیری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد پلیس می‌فرمایند، تعبیر‌های واقعی است تعبیری نیست که ایشان بخواهند صرفاً به خاطر تشویق شما مطرح کرده باشند؛ امنیت، آرامش و سلامت چیز‌های مهمی است که شما در آن نقش مهمی دارید، اگر حوزه علمیه امروز در قم با آرامش این درس‌های مفصل را برگزارمی کند که روزی بیش از چند هزار درس در این حوزه برقرار می‌شود و مهم‌ترین دانشگاه علمی دنیاست ناشی اززحمات شماست. پلیس نقش مهم در حفظ حوزه و آرامش و بقای انقلاب اسلامی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شما از مصادیق بارز این آیه شریفه هستید که خداوند وعده داده که حزن و خوفی نداشته باشید و به شما بشارت بهشت داده شده" که ما اهلبیت در دنیا وآخرت اولیاءتان هستیم «نحن اولیاکم فی الحیاه الدنیا و الاخره» واین بسیار مقام بالایی است، امروز نیروی انتظامی کشور با انگیزه الهی به کار خودش ادامه می‌دهد البته سایر گروه‌ها هم که در پرتو این نظام اسلامی قدم برمیدارند کارشان عبادت است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: در نزد خدای متعال هیچ چیزی محبوب‌تر از اینکه انسان‌ها در تحت حکومت خدا قرار بگیرند نیست، آیات قرآن راببینید تمام دعوت‌های انبیا به این سمت بوده که بشر زیر یوغ حاکم فاسد، فاجر، دزد و قمارباز نرود رئیس جامعه باید یک انسان پاک و مورد تایید خدا باشد که بر اساس آیات قرآن عبارتند از رسول خدا (ص)، ائمه معصومین (ع) و در زمان غیبت هم فقیه جامع الشرایط. می‌خواهم عرض کنم به عنوان یک طلبه که نزد خداهیچ چیزی ارزنده‌تر و محبوب‌تراز اینکه یک حکومت صالح بر مردم حکومت کند نیست. البته درجه عالی حکومت صالح، همان حکومت حضرت ولی عصر (عج) است.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: تردید نکنید هر قدمی که برای استحکام این حکومت برمی دارید از افضل عبادات و از صد‌ها نماز بالاتر است، ظلم همیشه محکوم است، اگر کسی به قصد خدمت به نظام کار کرد، حرف زد حتی اگر اختلاف بین دو نفر را قبل از اینکه به دادگاه برسند حل کرد بدانید اجر بسیار زیادی دارد.

او گفت: قدر این نظام را بدانید امام حسن مجتبی (ع) پس از آنکه امیرالمومنین (ع) را در مسجد شهید کردند آمد در مسجد برای مردم خطبه خواند و فرمود اگر گوش به حرف جد من رسول خدا (ص) داده بودید برکات از آسمان و زمین بر شما نازل می‌شد، اگر حکومت اسلامی همه شرایطش محقق شود ظرفی برای لطف بیشتر خدا می‌شود و در خودتان، نسل تان و نسل‌های آینده همه اثر دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: سپاس خدا را که حیات ما را در چنین زمانی و در تحت لوای حکومت اسلامی قرار داده، امروز دنیا توجه به این نظام پیدا کرده، جبهه مقاومت از برکت این نظام شکل گرفته، امروز ابرقدرت‌ها روز به روز محدود و قدرتشان در دنیا ضعیف‌تر می‌شود ولو امکانات و قدرت آنها به حسب ظاهر زیاد شده، اما نفوذ آنها به برکت این نظام کم شده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه گفت: اگر از مظلومی در لبنان، یمن و فلسطین دفاع شود برای کارگزاران این نظام ثواب زیادی نوشته خواهد شد و این مسئله روشنی است، امیدوارم با این برنامه‌های خوبی که سردار میرحیدری فرمودند خصوصاً آنکه قرآن و نهج البلاغه را که همه به آن نیاز داریم در اولویت قرار داده اند یااین اخبار خوبی که جرائم در استان نسبت به سال‌های گذشته کم شده اینها فقط یک آمار برای موفقیت شما در اینجا نیست آثار این کاهش جرائم را به نحو احسن در قیامت خواهید دید اگر دزدی کم می‌شود شما می‌گویید موفقیتی برای نیروی انتظامی است البته که هست، اما اثرمهم آن را در قیامت خواهید دید، باید تبریک بگوییم به نیروی انتظامی که چنین فرماندهان با اقتدار و چنین نیرو‌های متدین در مجموعه خود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.