سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از یک کتاب در همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین با برگزاری ده نشست تخصصی بر‌گزار می‌شود.

بخش خبری ۱۰:۳۰ با اجرای حمیدرضا مدقق به بررسی برنامه‌های فرهنگی پرداخت.

کمال اکبری دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین و رئیس دانشکده دین و رسانه صداوسیما با حضور در این بخش خبری گفت: بنا بود این همایش در ۸ و ۹ خرداد ماه گذشته برگزار شود، اما حادثه‌ای که برای رئیس جمهور شهید افتاد، می‌دانستیم که سازمان و نهادهایی که با ما همکاری هستند بلا فاصله این زمان را تغییر دادیم و گذاشتیم تا این زمان پس از آغاز سال تحصیلی و در شرایط آرامش برگزار شود تا بعد بتوانیم در یک فضای آرام‌تر و علمی تر همایش را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یک سال دبیرخانه برای این همایش کار کرده است و شوراهای علمی همایش تشکیل شد و نهادها و دانشگاه‌ها همکاری کردند تا بتوانیم به محورهایی برسیم تا در نهایت به سوالات همایش جواب داده شود. در طول مسیر تلاش شد تا پیش نشست‌هایی با عنوان اینکه بتوانیم به از موضوعات برسیم تا جامعه علمی بتواند از آن استفاده کند. 

وی افزود: ما دو مراسم رسمی افتتاحیه و اختتامیه داریم و مهم‌ترین بخش همایش ارائه مقالات است که فرایند داوری انجام شده است. این مقالات در ده نشست که ۴ نشست در تهران و ۶ نشست در قم برگزار خواهد شد. 

دبیر این همایش عنوان کرد: هوش مصنوعی دین و رسانه‌های نوین، هویت دینی و رسانه های نوین، دین دیجیتال و رسانه‌های نوین، فرصت ها و چالش ها، بک زندگی و سواد رسانه‌ای و رسانه‌های نوین و چالش های اخلاقی نشست‌هایی هستند که با حضور اساتید بین سه الی چهار مقاله ارائه و ارزیابی خواهد شد. 

وی گفت: روز چهارشنبه نشست‌هایی تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی، فرهنگ و رسانه‌های نوین، دین و رسانه‌های نوین، رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی در تهران برگزار خواهد شد. نشست ها به صورت مجازی و آن واحد برگزار خواهد شد و اساتید هر کدام که بخواهند را می‌توانند برای حضور پیدا کنند. در این همایش می‌توان به جواب‌های عملی و نظری برسیم.

وی تصریح کرد: به ما ۳۴۶ مقاله به ما رسید و حدود ۲۷۰ چکیده مقالات را در کتاب منتشر کردیم که روز همایش در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. حدود ۱۵۲ مقاله رسیده و داوری داوری است. در واقع رویکرد مقالات علمی پژوهشی هستند. برای همه نویسندگان امتیازی حساب می‌شود و برخی در فصل‌نامه و کتاب‌های پژوهشی و ای اس دی پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان از طریق ثبت نام می‌توانند در این همایش حضور پیدا کنند. همچنین بنا است کتابی در کنار همایش رونمایی شود، علاوه بر چکیده مقالات و همایش قرار است یک کتاب تألیفی تحت عنوان سواد رسانه‌ای و رسانه‌های نوین رونمایی شود.

خبرنگار: زهرا بالاور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.