سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۴ هزار البرزی در حوادث با کمک آتش نشانان نجات پیدا کردند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ابتدای مهر ماه امسال با اعزام ۴۸ هزار و ۱۰۱ نفر از نیرو‌های آتش‌نشانی، ۵۱۶۵ حریق و ۷۹۱۸ حادثه توسط آتش‌نشانی مهار شده است که طی این عملیات‌ها، نیرو‌های آتش‌نشانی موفق به نجات ۴۴۳۴ نفر از این حوادث شده‌اند.

یساولی گفت: از جمله رفتار غلطی که بار‌ها دیده شده، حرکت خودرو‌های شخصی پشت خودرو‌های امدادی و آتش‌نشانی در حین اعزام به ماموریت است. توصیه می‌کنیم به محض شنیدن صدای آژیر، رانندگان خودرو‌های شخصی مسیر خود را به سمت راست تغییر دهند و از دنبال کردن خودرو‌های امدادی جدا خودداری کنند.

وی افزود: طی یک سال گذشته،  ۱۱۵۷ حریق مسکونی، ۴۴۳ حریق خودرو، ۳۳۲ حریق در بخش کسبی و تجاری و ۲۰ مورد در بخش درمانی رخ داده که نیروی‌های آتش‌نشانی برای اطفاء آن اعزام شده و اقدامات لازم را انجام داده‌اند. در بخش صنعتی و تولیدی ۵۸ حریق و در مورد فضای سبز هم ۸۹۵ حریق توسط آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرج پوشش داده شده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی حدود ۱۱ هزار و ۳۴۹ ساعت عملیات انجام شده است، افزود: طی این مدت ۹۶۴ عملیات مربوط به محبوس شدن افراد، ۷۶۹ مورد هجوم حیوانات موذی، ۲۸۹ مورد تصادف و ۲۲۰۴ مورد مربوط به حوادث ناشی از آسانسور انجام شده است. همچنین ۱۰۸۵ عملیات مربوط به گیرافتادن حیوانات، ۸۶ مورد هم مربوط به کمک به مصدومان حوادث ناشی از سقوط اجسام و ۲۸۲ مورد هم مربوط گیر کردن انگشتر بوده است.

یساولی با بیان اشاره به فعالیت ۳۲ ایستگاه و حدود ۵۰۰ نیروی عملیاتی آتش‌نشانی در شهر کرج بیان کرد: این تعداد در سه شیفت به مردم در حال ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی هستند. اگر چه نه تنها در شهر کرج بلکه در کل کشور کمبود نیروی آتش نشان ملموس است، اما مجوزی برای جذب نیروی جدید صادر شده و از طریق جهاد دانشگاهی آزمونی برگزار خواهد شد تا ۲۶۶ مجوزی که به شهر کرج تخصیص داده شده را بتوانیم طی فرآیند‌های قانونی جذب کنیم.

برچسب ها: آتش سوزی ، حادثه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.