سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ابر و وزش باد شدید برای قم پیش‌بینی می‌شود

مدیرکل هواشناسی قم گفت: افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید برای ساعات بعدازظهر امروز و ابتدای شب در این استان پیش‌بینی می‌شود.

مهران حیدری گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، پیش‌یابی مدل‌های عددی و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد امروز یک‌شنبه با عبور موجی در تراز میانی جو از نوار شمالی کشور شاهد بروز ناپایداری‌های موقت و محدود به شکل افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و غبارآلود در ساعات بعدازظهر و ابتدای شب در استان قم خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به سرعت وزش باد بین ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت، اضافه کرد: از اواخر وقت امشب به تدریج از مقدار ابر‌ها کاسته خواهد شد.

او ادامه داد: روز دوشنبه با استقرار هوای پایدار بر روی کشور آسمان صاف تا قسمتی ابری و وزش باد ملایم پیش‌‎بینی می‌شود؛ سرعت وزش باد نیز ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر با جهت جنوب شرقی خواهد بود.

حیدری با بیان این‌که بیشینه دمای هوای استان در چند روز آینده به تدریج کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: با ادامه حاکمیت هوای پایدار بر روی استان تا پنج‌شنبه آسمان صاف و وزش باد ملایم خواهد بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی قم، بیشینه دما برای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۳۳، ۳۲ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه نیز برای فردا و پس‌فردا به ترتیب ۱۷ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.