سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جریان معاملات امروز ۲۲ مهر بازار سرمایه؛

سهامداران به سمت سهام بزرگ‌تر حرکت کردند

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات امروز حدود ۴ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان با حجم معاملات ۸ میلیارد و ۵۷۷ میلیون برگه سهم، ثبت شده است.

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بحث عرضه اوراق به شکل کلی مشکل ندارد مهم نرخ اوراق است اکنون اخزا‌های فروخته شده بازده ۳۳ درصد دارد و این یعنی p/e حدود ۳ که این موضوع به بازار سهام ضربه خواهد زد چرا متوسط p/e بازار حدود ۵ است. واقعیت این است که با تعارف و حرف نمی‌شود به شکل اساسی بازار سرمایه را سامان داد بازار نیازمند اقدامات عملی است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: اوراق جزو بازار پول است و بناست تا پایان سال حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شود اصلا آیا بازار ظرفیت این حجم از اوراق را دارد؟ بر این اساس باید نرخ اوراق اصلاح شود وگرنه روند همین‌گونه پیش خواهد رفت.

صفاری در خصوص بازار امروز ۲۲ مهرماه هم اظهار کرد: در جریان معاملات امروز بازار کار خود را خوب شروع کرد، اما بعد با گذشت زمان روند سهام منفی شد و در تایم آخر‌، بازار با حمایت از سهام با روند مثبت بسته شد و سهامی که p/e پایینی داشتند تقریبا صف خرید شدند؛ اکنون بیشتر سهامداران به سمت سهام بزرگ که مورد حمایت صندوق تثبیت بازار و شاخص ساز هستند می‌روند.

او می‌گوید: در نهایت شاخص کل بورس امروز با افزایش هزار و ۱۰۵ همراه شد و شاخص کل هم وزن هم بیش از ۳۰۰ واحد منفی بود؛ ارزش معاملات امروز حدود ۴ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان با حجم معاملات ۸ میلیارد و ۵۷۷ میلیون برگه سهم ثبت شده است و  همچنین ۳۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.