سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدارک ۱۶۱ عنوان برنامه در شبکه خاوران برای هفته پدافند غیرعامل

نشست تخصصی پدافند غیرعامل با حضور مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی و مدیر کل پدافند غیرعامل استان برگزار شد.

آینه دار مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی در این نشست گفت:پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

وی افزود: حوادث اخیر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل را دوچندان کرد، اما این موضوع آنطور که باید توسط مردم و مسئولین جدی گرفته نمی‌شود.

آینه دار بیان کرد: معاونت صدا و سیمای شبکه خاوران ۱۶۱ عنوان برنامه برای هفته پدافند غیرعامل تدارک دیده که از بخش‌های مختلف صدا، سیما، خبر و فضای مجازی پخش و منتشر خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: باید بیش از گذشته در حوزه پدافند غیر عامل کار انجام شود تا به یک گفتمان و در نهایت به یک مطالبه در جامعه تبدیل شود.

آینه دار از دستگاه‌های اجرایی که در هفته پدافند غیرعامل در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای خراسان جنوبی حضور می‌یابند درخواست کرد تا علاوه بر ارائه گزارش عملکرد در حوزه تخصصی خود، در حوزه آموزش همگانی نیز قدمی بردارند و از آنتن شبکه خاوران در این راستا استفاده کنند. 

خزاعی نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان نیز در این نشست گفت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و با بالابردن سطح دانش خود و مجموعه، توان دفاعی را در زمان بحران افزایش داده و از سوی دیگر پیامد‌های بحران را کاهش و امکان بازسازی مناطق آسیب دیده را با کمترین هزینه فراهم کنند.

وی افزود: اجرای رزمایش‌های پدافندی در سطح مدارس استان، برگزاری همایش ملی رسانه پایداری و رزمایش سایبری و سیگنال رسانی در سطح استان و کشور، اجرای مانور پدافندی در صنایع استان، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، خرید تجهیزات پدافندی و فرهنگ سازی از طریق تبلیغات محیطی در سطح شهر از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای هفته پدافند غیر عامل در استان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی ضمن تشکر از همکاری رسانه افزود: رسانه در آگاهی بخشی مردم از پدافند غیرعامل نقش مهمی را بر عهده دارد و باید با همکاری مداوم برای آموزش همگانی و آموزش تخصصی دستگاه‌ها و مسئولین قدم برداریم.

پنجم تا یازدهم آبان ماه هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.