سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیستمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه نهال آغاز به کار کرد

افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه نهال با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان برگزار شد.

افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه نهال با حضور شماری از مهمانان گرامی نظیر دکتر اسماعیلی مدیرگروه رشته سینما، محمدعلی روزبهانی معاون فرهنگی دانشگاه هنر، علیرضا گلپایگانی رئیس دانشکده سینما و تئاتر، علی کرمی نماینده وزارت علوم، خانم قزللو مسئول دفتر معاونت فرهنگی و تعدادی از اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه نظیر آقای هاشمی و اقای شیخ انصاری برگزار شد.

افتتاحیه به مجری گری آقای عارف حیدری که خود او نیز دبیر نهال ۱۸ بوده است و با تلاوت آیاتی از سوره شمس و سرود ملی کشور شروع شد.

در ابتدای این مراسم ابوالفضل خانی دبیر جشنواره، از رویکرد جشنواره و تغییرات آن سخن گفت و از ادوار گذشته نهال و دبیر‌های آنها کمال تشکر را بجا آورد و از دیدن تلاش دانشجویان برای برگزاری این جشنواره اظهار خوشحالی کرد. 

وی سپس افزود: زیبایی جشنواره نهال به رنگ و بویی است که هر سال بخاطر عوامل جدید به خود می گیرد، او از همراهی موثر آقای روزبهانی و کمک‌های شایان دکتر اسماعیلی سخت گفت.

بعد از پایان سخن‌های ابوالفضل خانی، از آقای روزبهانی معاونت فرهنگی دانشگاه هنر برای سخنرانی دعوت شد. او گفت: ما تصمیم گرفتیم حق را به دانشجو بدهیم و ترمز معاونت را به ته دره بیندازیم تا جشنواره به بهترین شکل برگزار بشود. وی افزود رنگارنگی دانشگاه هنر مدل خوبی برای اداره کشور است.

وی ادامه داد: عدد بیست عدد بزرگی است که توسعه آن بر عهده شماست تا به جشنواره‌های بعدی برسد و در این میان دبیر جشنواره ۲۱ نیز از میان ورودی‌های ۱۴۰۲ انتخاب می شود و این یک بازاندیشی است تا بتوان جشنواره را پخته‌تر و بهتر از این اجرا کرد.

مهمان بعدی دکتر علیرضا گلپایگانی گفت: عدد بیست نشانه بلوغ است که گویی در این جشنواره اتفاق افتاده و نهال، تبدیل به درختی بیست ساله شده است، او افزود بی پیرایه بودن را فقط می توان در آثار دانشجویی دید.

در ادامه جشنواره اجرای موسیقی سنتی زنده توسط گروه دانشجویان دانشگاه هنر انجام شد و بعد از آن رونمایی از تیزر و پوستر جشنواره نهال ۲۰ اتفاق افتاد و از پویا عابدی دبیر تیزر دعوت شد تا توضیحی راجع به ایده و پیش تولید تیزر بدهد و از همه افرادی که با او همکاری کردند تشکر کرد.

وی ادامه داد: اسم نهال چنان خوب مطرح شد که ۹۵درصد افرادی که از آنها درخواست همکاری کردیم، پذیرفتند.

در پایان تمامی دبیران جشنواره نهال ۲۰،  پوستر را امضا کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.