سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه بیلد: 

شولتس درخواست‌های زلنسکی را نادیده گرفت

رئیس جمهور اوکراین در سفر به آلمان از صدراعظم این کشور درخواست تسلیحات بیشتر و حمایت برای عضویت ناتو را داشت که پاسخ مثبتی دریافت نکرد.

ولودیمیر زلنسکی، در آخرین دیدار خود با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین، دو خواسته را مطرح کرد: تصویب پذیرش سریع اوکراین در ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و اجازه دادن به کی‌یف برای حمله به عمق فدراسیون روسیه، که به موشک‌های تاروس نیاز دارد. 

به گفته نشریه آلمانی بیلد، هر دو خواسته اوکراینی‌ها در برلین «نادیده گرفته شد». این روزنامه خاطرنشان می‌کند که شولتس قاطعانه «نه» نگفت، اما زلنسکی پاسخ مثبتی نیز دریافت نکرد.

این نشریه همچنین می‌گوید تصمیم جو بایدن، رهبر آمریکا برای به تعویق انداختن نشست اوکراین در رامشتاین به دلیل طوفان میلتون تنها یک بهانه بود. به گفته این نشریه، رئیس جمهور آمریکا به سادگی نمی‌خواهد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده درباره درگیری اوکراین صحبت کند.

کارلو ماسالا، کارشناس نظامی و استاد دانشگاه بوندسوهر در مونیخ، افزود که زلنسکی در هیچ یک از الزامات «طرح پیروزی» خود پیشرفت نکرده است، بنابراین تور اروپایی برای رئیس جمهور اوکراین شکست خورده است.

پیش از این روزنامه بیلد گزارش داده بود که وزارت دفاع آلمان در آینده نزدیک تجهیزات نظامی بزرگی را به اوکراین عرضه نخواهد کرد.

نشریه بلومبرگ نیز گزارش داد شکاف بین اوکراین و حامیان مهم آن در میان کشور‌های غربی در حال افزایش است.این نشریه می‌گوید: «اصرار زلنسکی بر اینکه اوکراین، کشوری بزرگ‌تر از فرانسه و یک پایگاه کشاورزی است و باید هر چه سریع‌تر به اتحادیه اروپا بپیوندد، نشان می‌دهد که شکاف با مهم‌ترین حامیان آن در حال افزایش است».

علاوه بر این، متحدان غربی کی‌یف از درگیری و پیشروی نیرو‌های روسیه در شرق اوکراین خسته شده‌اند. پیش از این، الکساندر مرکوریس، کارشناس انگلیسی گفته بود که ولودیمیر زلنسکی به دلیل عدم تمایل ایالات متحده به انجام خواسته‌هایش و ادامه حمایت فعال از اوکراین، در موقعیت دشواری قرار گرفت.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.