سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه حضرت معصومه (س)

معاون عمرانی دفتر آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌های عمرانی دانشگاه حضرت معصومه (س) بازدید کرد و آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال احداث دانشگاه حضرت معصومه (س) و راهکار‌های قابل اجرا برای تکمیل پروژه‌ها و زمینه‌های عملیاتی شدن آنها مورد بررسی قرار گرفت.

حسین شفیعی معاون عمرانی دفتر آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه در این بازدید که آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال احداث دانشگاه حضرت معصومه (س) و راهکار‌های قابل اجرا برای تکمیل پروژه‌ها و زمینه‌های عملیاتی شدن آنها مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: در این بازدید‌ها آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال احداث دانشگاه و راهکار‌های قابل اجرا برای تکمیل پروژه‌ها و زمینه‌های عملیاتی شدن آنها مورد بررسی قرار گرفت.

شفیعی با بیان اینکه بازدید از دانشگاه‌های کشور بیش از سه سال فرصت نیاز دارد، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم که طرح جامع دانشگاه به صورت مشترک توسط کارشناسان دو مجموعه بررسی و اهداف بلند مدت شناسایی شود تا بتوانیم تعاملات بیشتری داشته باشیم.

معاون عمرانی دفتر آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دانشجویان فرزندان ما هستند، تأکید کرد: دولت موظف به امانت‌داری از دانشجویان است؛ باید به دانشجویان کرامت بدهیم و بستر سخت افزاری را برای آنها فراهم کنیم.

شفیعی گفت: تحول در عرصه پژوهش، کمک به دانشکده‌های هنر و ارتقا رتبه دانشگاه‌های برتر در عرصه بین‌المللی از هدف گذاری‌های سازمان بودجه در فصل جدید بودجه است؛ دانشکده هنر‌های اسلامی دانشگاه حضرت معصومه (س) می‌تواند از این هدف‌گذاری استفاده کند.

در این بازدید مریم بردبار، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) عنوان کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) با سه دانشگاه الهیات و حقوق، مدیریت و حسابداری و علوم انسانی و هنر در ۱۲ رشته کارشناسی و ۲۰ گرایش کارشناسی ارشد فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: دانشگاه حضرت معصومه (س) تنها دانشگاه دولتی مستقل ویژه بانوان در استان قم است که در رشته هنر پذیرای دانشجویان است به همین خاطر گسترش و تکمیل پروژه‌های مربوط به رشته‌های هنر برای دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) اضافه کرد: با توجه به استقبال از رشته‌های ارتباط تصویری، گرافیک، طلا و جواهرسازی و انیمیشن سازی درصدد ایجاد این رشته‌ها در دانشگاه هستیم.

او بیان کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) دانشجویان بین‌الملل از پنج ملیت مختلف را در خود جای داده است؛ البته استقبال داوطلبان بیشتر است، اما به دلیل کمبود سخت افزار در پذیرش با محدودیت مواجه هستیم.

بردبار با اشاره به احداث سایت کارآفرینی، گفت: با توجه به اهمیت مسئله کارآفرینی، دانشگاه حضرت معصومه (س) با حمایت وزارت تعاون اقدام به راه اندازی سایتی برای کمک به کارآفرینی بانوان استان قم کرده است تا با ارائه مشاوره‌های علمی درست، بانوان با کمترین چالش وارد بازار کار شوند.

رضا فرپور، رئیس دفترنظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه حضرت معصومه (س) در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با روند ساخت پروژه‌های در حال احداث عنوان کرد: در حال حاضر ۹ پروژه در دانشگاه حضرت معصومه (س) در حال ساخت است که سه پروژه کتابخانه مرکزی، سلف مرکزی و محوطه سازی در اولویت دانشگاه قرار دارد.

او ادامه داد: پروژه سلف مرکزی دانشگاه با زیربنای ۲ هزار مترمربع بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تخصیص اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دفترنظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه کتابخانه مرکزی با زیربنایی حدود ۱۵۰۰ متر مربع پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است، افزود: خوابگاه شماره دو دانشگاه با زیربنا ۳۷۰۰ متر مربع نیز پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

فرپور گفت: محوطه سازی یکی از اهداف و پروژه‌های مهم دانشگاه حضرت معصومه (س) است که به سه فاز تقسیم شده است تا در بازه‌ای حدود سه سال تکمیل شود.

او اضافه کرد: دانشگاه توانسته در مسائل نرم افزاری و محتوایی پیشرفت بالایی داشته باشد؛ اما به لحاظ زیرساخت‌ها و سخت افزاری در محدودیت قرار دارد. در صورتی که تأمین اعتبار صورت بگیرد بستر اجرایی ارتقا سخت افزار‌ها آماده است.

فرپور تأکید کرد: در راستای پیشرفت بهتر در اهداف و برنامه‌هایی که دانشگاه در نظر دارد اولویت‌ها مشخص شده است تا منابعی که وجود دارد به درستی مصرف شود. در احداث و تکمیل پروژه‌ها تکیه بر منابع دولتی داشتیم و از ظرفیت خیرین نیز استفاده کردیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.