سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان؛

تمامی واحد‌های مسکن روستایی تا افق ۱۴۱۰ نوسازی می‌شوند

عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن گفت: تمامی واحد‌های مسکن روستایی که حدود ۵ میلیون واحد است تا افق ۱۴۱۰، نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

سید امیرحسین گرکانی عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تعداد واحدهای مقاوم سازی شده در بخش مسکن روستایی گفت: تاکنون میزان مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در برابر زلزله با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است و در حال حاضر از ۵ میلیون واحد مسکن روستایی تاکنون حدود ۲ میلیون و  ۵۰۰ هزار واحد مسکونی دربرابر زلزله مقاوم سازی شده اند که‌ این‌ واحدها تاب آوری در برابر زلزله های ۶ ریشتری را دارند. 

وی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شده است و طبق افقی که طراحی کرده ایم تا ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی خواهند شد.

او اظهار کرد: تمامی واحدهای مسکن روستایی با توجه به آنکه مطابق با آیین نامه ۲۸۰۰ ساخته می شوند در برابر زلزله مقاوم هستند به طوری که تمامی واحدهای مسکن روستایی و شهرهای زیر۲۵ هزار نفر در برخی از استان‌ها  از جمله هرمزگان مقاوم شده اند و طبق آمارها در زلزله های اخیر هرمزگان هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.

گرکانی گفت: مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و تاکنون با توجه پرداخت های تسهیلاتی که صورت گرفته میزان نوسازی واحدهای مسکن روستایی رشد بسیار خوبی داشته است.

سوانح ۳ تریلیون دلار خسارت به اقتصاد کشورها تحمیل کرده است

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی با بيان اينكه عضویت در کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی، موضوع جدی در ایران است گفت:  طبق آمار ارائه شده، سوانح بالغ بر ۳ تریلیون دلار خسارت به صورت مستقیم به اقتصاد کشورها تحمیل کرده است و براساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی روزانه یک‌ونیم حادثه را تجربه خواهیم کرد.

گرکانی بیان کرد:  یکی از چالش های کشور در حال حاضر سوانح  بوده  که در این بخش ایجاد توسعه پایدار و مدیریت ریسک، مدیریت هماهنگ و یکپارچه مطرح و حائز اهمیت بوده است.

وی  با بیان اینکه نسل جوان به دلایل مختلف قشر آسیب‌پذیر هستند گفت: در  تصادفات جاده ای یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر در جهان سالانه کشته می‌شوند که ۶٠٠ هزار نفر در رده سنی  ١٩ تا ٢۵ سال هستند و ایران هشتمین کشور به لحاظ تصادفات جاده‌ای  است که‌ بعد از آفریقا جوان از دست داده است و در این رده لیبی اولین کشور است.

 رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی با اشاره به اینکه موضوع سوانح یکی از چالش‌های اصلی ایران در آینده خواهد بود، گفت: سوانح یک موضوع جدی در تمام کشورها به شمار می‌رود و با توجه به آمار جهانی که در سال گذشته منتشر شد، حدود ۴ میلیارد نفر در کشورهای مختلف تحت تاثیر سوانح بودند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کشته شدند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.