سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرکنسول ترکیه به موزه بزرگ خراسان کتاب اهدا کرد

سرکنسول ترکیه در مشهد روز یکشنبه با حضور در موزه بزرگ خراسان تعدادی کتاب از جغرافیا و فرهنگ این کشور به این موزه اهدا کرد.

«سنان جم باش» با اهدای کتاب به کتابخانه موزه بزرگ خراسان، از بخش‌های مختلف موزه نیز بازدید کرد.

مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: بیش از ۴۰ هزار شی تاریخی متعلق به فلات ایران از مخزن موزه ملی ایران به مخزن موزه بزرگ منتقل و ساماندهی شده است.

علی صفرنژاد ادامه داد: از دوره‌های مختلف تاریخی اشیایی ارزشمند در این موزه وجود دارد، برپایی نمایشگاهی از آثار تاریخی موزه بزرگ خراسان در شهرهای ترکیه قابل انجام است.

وی اظهار کرد: از برگزاری برنامه‌های مشترک با موزه‌های ترکیه نیز استقبال می‌کنیم و امکان برگزاری هفته فرهنگی ترکیه در این مجموعه وجود دارد.

پیشنهاد هفته فرهنگی ایران و ترکیه

 سرکنسول ترکیه در مشهد نیز برگزاری هفته فرهنگی ایران و ترکیه در مشهد را پیشنهاد داد و گفت: سال ۲۰۲۵ میلادی، سال فرهنگی مشترک بین ایران و ترکیه است و در این سال اجرای برنامه‌های فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

سنان جم باش ادامه داد: منطقه خراسان بخش بزرگی از فلات ایران را شامل می‌شود و ما نیز تلاش می‌کنیم بخشی از فرهنگ غنی خراسان در این سال در ترکیه معرفی شود و در این تبادل فرهنگی خراسان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ارتباط بین موزه‌ بزرگ خراسان و موزه‌های ترکیه در استانبول و آنکارا و امضای پیمان خواهر خواندگی نیز بررسی خواهد شد.

سرکنسول ترکیه در مشهد افزود: امیدواریم رابطه‌ بین موزه بزرگ خراسان، آنکارا و استانبول برقرار و نمایشگاه مشترک برگزار شود.
سنان جم باش برای برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی در حوزه گردشگری نیز اعلام آمادگی کرد.

موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.