سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال سه راس گوزن زرد ایرانی به سایت فندقلوی نمین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از انتقال سه راس گوزن زرد ایرانی به سایت فندقلوی شهرستان نمین خبر داد.

حسن قاسم‌پور با اشاره به اینکه استان اردبیل به عنوان یکی از مراکز تکثیر و احیای گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی انتخاب شده است، گفت: به منظور افزایش تنوع ژنتیکی و همچنین جلوگیری از تداخل ژنتیکی این گونه ارزشمند حیات وحش در سال‌های آینده، سه راس گوزن زرد به سایت فندقلوی نمین منتقل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در مرحله چهارم انتقال این گونه، تعداد سه راس گوزن زرد ایرانی با ترکیب جنسی ۲ راس ماده و یک راس نر از مجتمع نگهداری و تیمار حیات وحش استان البرز زنده‌گیری و به سایت فندقلو شهرستان نمین انتقال داده شد.
به گفته او، تاکنون طی چهار مرحله از استان‌های مازنداران، ایلام، تهران و البرز نسبت به زنده‌گیری و انتقال موفق گوزن زرد ایرانی به سایت فندقلوی شهرستان نمین اقدام شده است.
قاسم‌پور افزود: امسال یک راس گوساله اواخر اردیبهشت ماه در سایت فندقلو نمین متولد شد و در حال حاضر جمعیت این گونه در معرض خطر انقراض به ۱۲ راس افزایش یافته است.
او با ابراز رضایت از وضعیت گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلو، اظهار امیدواری کرد: با توجه به شرایط مساعد زیستگاه، شاهد افزایش جمعیت و احیای این گونه در منطقه باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.