سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف استعداد‌های موسیقی در رویداد ملی تهرانُت

رویداد ملی استعدادیابی تهرانُت در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

نشست خبری نخستین رویداد استعدادیابی موسیقایی «تهرانُت»، از سوی باشگاه موسیقی نوجوان با حضور امیرحسین حیدری، مدیر باشگاه موسیقی نوجوان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

امیرحسین حیدری مدیر باشگاه موسیقی نوجوان بیان کرد: مهم‌ترین هدف باشگاه موسیقی نوجوان کشف استعدادها و پس از کشف، هدایت سازی آن‌ها است. در آینده‌ برنامه‌هایی اجرا خواهد شد اما مهم‌ترین رویدادی که رخ داده است، رویداد موسیقیایی تهرانُت است. تهرانُت رویداد است و جشنواره نیست.

وی ادامه داد: اگرچه اسم رویداد ما تهرانُت است اما همه نوجوان‌ها از بازه ۱۰ تا ۱۸ سال می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. نوجوان‌ها از ۲۰ تا ۳۰ مهرماه می‌توانند در سایت موسیقی نوجوان ثبت‌نام و فرم را تکمیل کنند و اثر خود را به صورت ویدئویی یا به صورت قطعه صوتی برایمان ارسال کنند.

وی افزود: نکته‌ای که در این رویداد برای ما مهم است، کشف استعدادها است. ممکن است نوجوان ما آموزش معمولی دیده باشد اما داوران ما متوجه شوند این فرد استعداد دارد آن وقت شرایط فرق می‌کند. 

دبیر رویداد ملی تهرانُت بیان کرد: در این میان رسالت و وظیفه باشگاه موسیقی نوجوان کشف این نوجوان‌ها است که احتمالا در آموزشگاه‌های مختلف درحال آموزش دیدن هستند.

حیدری تصریح کرد: در مرحله اول افراد می‌توانند در رویداد تهرانُت با توجه به شرایط بیان شده ثبت نام کنند. در مرحله دوم آثار بررسی می‌شود و تا ۴ آبان نتایج اعلام خواهد شد. ما گردهمایی با عنوان تهرانُتی‌ها خواهیم داشت که پس از انتخاب افراد برگزیده اعلام خواهیم کرد که نوجوان‌ها باید چه چیزی برای ما تولید کنند و به آن‌ها جهت می‌دهیم. پس از گردهمایی تهرانُتی‌ها بچه‌ها حدود ۴۰ روز فرصت دارند تا اثری را برای اجرای حضوری تولید کنند. اختتامیه این مراسم احتمالا در ۲۹ آذر ماه بدون وقفه‌ای برگزار خواهد شد.

وی ادامه‌داد: همچنین نشستی با سرمایه‌گذاران خواهیم داشت که نفرات اول تا سوم هر بخش و نفرات چهارم تا هشتم هر بخش می‌توانند در این نشست و اکران‌های خصوصی شرکت کنند تا مشارکتی میان این عزیزان، باشگاه و سرمایه‌گذاران ایجاد شود تا زمینه‌ای برای رشد و بروز استعداد‌های نوجوانان ایجاد شود.

وی افزود: ما زمینه را برای نوجوان‌ها باز گذاشته‌ایم. بخش‌های ما شامل آهنگ سازی، نوازندگی ملودی، تک نوازی، چند نوازی، خوانندگی و جمع نوازی هستند. دختر‌ها در بخش خوانندگی محدودیتی ندارند و هیاتی از اساتید خانم‌ها انتخاب شده است. ما محدودیتی برای انتخاب موضوعات نداریم اما موضوعاتی در فراخوان اعلام شده است که اگر کار با این موضوعات ایجاد شود امتیاز دارد. خانواده، هم‌کلاسی، نشاط، هیجان و امید به آینده بحث‌هایی هستند که برایمان حائز اهمیت است. 

امیرحسین حیدری گفت: یک اتفاق مهمی که در رویداد استعدادیابی تهرانُت ایجاد شده است، بخش ویژه خانواده است. اگر نوجوان ما در خانواده خود فردی را که در حوزه موسیقی فعال است داشته باشد می‌تواند در بخش جمع نوازی حاضر شود. دوست داریم اگر خانواده‌ای اینگونه است فرزند خود را در این شرایط همراه کند.

وی ادامه‌ داد: مرحله اول ۲۰ تا ۳۰ مهرماه مهلت ارسال آثار، اعلام نتایج اول ۴ آبان ماه، گردهمایی در ۸ آبان ماه، مرحله پایانی از ۱۷ تا ۲۳ آذر ماه، نشست سرمایه‌گذاران در ۲۶ آذر و اختتامیه در ۲۹ آذر برگزار خواهد شد.

وی افزود: ظرف روزهای آتی تیزر و موشن گرافی‌های ما در رسانه ملی پخش خواهد شد و ان‌شاءالله پازل رسانه‌ای ما تکمیل خواهد شد. در نظر داریم در همه سکوها تبلیغات داشته باشیم‌. همچنین خوشحال می‌شویم همه نهاد‌ها با ما همکاری داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: برنامه‌های متعددی را در باشگاه طرح ریزی کرده‌ایم و برنامه‌های مکتوب آن آماده است تا بتوانیم به یک جمع بندی درست برسیم. یکی از ماموریت‌های مهم ما این است که بتوانیم جایی را برای توانمندسازی با اساتید، استفاده از تجربیات آن‌ها و... داشته باشیم. 

دبیر این رویداد بیان کرد: فکر می‌کنم سکوی کافی برای ارائه چنین استعدادهایی نداریم. مهم‌ترین ماموریت باشگاه موسیقی نوجوان راه اندازی کنسرت موسیقی نوجوان است تا خانواده‌ها بدون دغدغه بتواند فرزند خود را به کنسرت موسیقی نوجوان ببرند. نوجوان‌های ما نیاز دارند الگوی نوجوان ببینند. الگوهای خوبی داریم اما ممکن است قدری برایش سخت باشد. لذا یکی از دغدغه‌های ما معرفی الگوهای جدید به جامعه است.

دبیر رویداد ملی استعدادیابی تهرانُت در پاسخ به سوالات باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه داوران این رویداد چه کسانی هستند، چند برگزیده و چه جوایزی خواهید داشت، تبلیغات به جز رسانه‌ملی هم دارید و با مدارس و آموزش پرورش هم صحبت‌هایی شده است؟ گفت: داوران این رویداد در گردهمایی تهرانُتی‌ها معرفی خواهند شد. 

وی افزود: نفرات اول تا سوم برگزیده خواهند بود و جوایز به ترتیب ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان به علاوه تندیس باشگاه و بهره مندی از حمایت‌های باشگاه است. همچنین نفرات چهارم تا هشتم اگر امتیاز کافی داشته باشند می‌توانند در گردهمایی شرکت کنند.

حیدری ادامه داد: بله، ظرف یکی دو روز دیگر در محیط‌های عمومی، شهری و فضای مجازی تبلیغات خواهیم داشت. 

دبیر رویداد ملی استعدادیابی تهرانُت خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص مدارس صحبت‌هایی صورت گرفته است تا از طریق برنامه شاد بتوانیم به دانش آموزان اطلاع رسانی کنیم.

خبرنگار: زهرا بالاور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.