سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۱۳ میلیاردتومان بودجه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تخصیص حدود ۱۳ میلیارد تومان بودجه به این جشنواره خبر داد.

نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از صبح امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه با حضور مهدی آذرپندار، دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و اصحاب رسانه در سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر این رویداد گفت: یادی می‌کنم از سید شهدای مقاومت شهید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان و شهدای مقاومت و امیدوارم در فضای جشنواره هم بتوانیم یادی از این شهدا داشته باشیم.

مهدی آذرپندار درباره "شاخه زیتون" در رابطه با بخش ویژه جشنواره فیلم کوتاه تهران برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: ما بخش ویژه شاخه زیتون را در دوره چهل و یکم خواهیم داشت که سال گذشته هم این بخش را داشتیم. چون طوفان الاقصی به جشنواره نزدیک بود. امسال برای اولین بار در بخش بین‌الملل فیلم پروگرم کرده‌ایم. در سفر‌هایی که به جشنواره‌های خارجی داشتیم یک سری از فیلم‌ها پروگرم شد. مثلاً فیلم برتر کلرمون درباره فلسطین است و آن را به جشنواره آورده‌ایم. فیلمی که جایزه ویژه ساندنس را گرفته است و در بخش "شاخه زیتون" وجود دارد. فیلم‌ها را ببینید و متوجه شوید دنیا درباره فلسطین فیلم می‌سازد و کیفیت فیلم‌های ما در این حوزه پایین‌تر از جا‌های دیگر است.

او تصریح کرد: در جشنواره، دو فیلم درباره فلسطین و شش فیلم درباره قهرمانان ملی مثل شهید فخری زاده، شهید جهان آرا، شهید حاج قاسم سلیمانی و... داریم. درباره عباس کیارستمی و فروغ فرخزاد هم فیلم داریم. هفت فیلم دفاع مقدسی هم حضور خواهند داشت. فکر می‌کنم اتفاق ویژه‌ای است که در میان جنایات رژیم صهیونسیتی فیلم‌های مرتبط با این موضوع در جشنواره نمایش داده می‌شوند. به نظرم اینها فیلم‌های خوبی هستند و توصیه می‌کنم تماشای‌شان کنید.

دبیر این رویداد درباره بودجه جشنواره امسال گفت: امسال سازمان سینمایی چیزی در حدود ۱۲ - ۱۳ میلیارد تومان برای جشنواره در نظر گرفته است؛ البته حامیان مالی کوچک و بزرگی هم داریم. این را هم باید بگویم ما سال مالی سختی داشتیم، چون دولت‌ها تغییر کردند و در چنین مواقعی شرایط مالی سخت‌تر می‌شود.

آذرپندار درباره بخش کتاب و سینما افزود: به ناچار و به دلیل محدودیت، تعداد زیادی فیلم از جشنواره بیرون ماندند. ما اصلاً جشنواره منطقه‌ای را برای همین برگزار می‌کنیم که فیلم‌ها مجال دیده شدن پیدا کنند. در جشنواره امسال بخش "کتاب و سینما" را داریم که بخش پرطرفداری است و در این بخش ۲۴ فیلم نمایش داده می‌شوند. ما فیلم‌های اقتباس شده از کتاب حتی اقتباس شده از فیلم داریم. این بخش رقابتی است و همین جا از خانه کتاب که باعث رقابتی شدن این بخش شد، تشکر می‌کنم. بخش استعداد نو را هم داریم که مربوط به فیلم‌های اول دوستان فیلمساز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.